Lediga jobb som Administrativ assistent i Svedala

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Svedala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Svedala som finns hos arbetsgivaren.

Semestervikarier till Sandvik i Svedala

Ansök    Jan 13    SANDVIK AB    Administratör
Vill du prova på hur det är att arbeta inom en global och världsledande industri – fylld av intressanta möten, högteknologiska produkter och spännande karriärvägar? Då ska du absolut söka semestervikariat hos oss! Inom Sandvik har vi en stor passion för utveckling och avancerad teknik och vi arbetar aktivt för att erbjuda våra kunder de bästa möjliga lösningarna på marknaden. I Svedala, där vi har vår största produktionsenhet för krossar till gruv- och an... Visa mer
Vill du prova på hur det är att arbeta inom en global och världsledande industri – fylld av intressanta möten, högteknologiska produkter och spännande karriärvägar? Då ska du absolut söka semestervikariat hos oss!
Inom Sandvik har vi en stor passion för utveckling och avancerad teknik och vi arbetar aktivt för att erbjuda våra kunder de bästa möjliga lösningarna på marknaden. I Svedala, där vi har vår största produktionsenhet för krossar till gruv- och anläggningsindustrin, har vi en kundorienterad organisation där flexibilitet, samarbete och innovation är ledord.
Vi har en spännande tillverkning där vi utvecklar, tillverkar och monterar bland annat stora stenkrossar som används över hela världen. Vi har även ett av de största gjuterierna i Norden. Siten i Svedala är beläget med kort pendlingsavstånd från omgivande städer, till exempel endast 20 minuter från Malmö med tåg.
Din utmaning – att säkerställa att vi uppfyller kundernas behov även under sommaren
Under sommaren 2025 behöver vi förstärkning på flera håll. Som semestervikarie hos oss blir du en viktig nyckelspelare så vi kan möta våra kunders behov även under sommaren. Vi söker semestervikarier till bland annat ekonomi, produktion och lager samt produktutveckling. Du kan via denna annons visa ditt intresse för sommarjobb oavsett vilket område som lockar just dig!
Din profil – en positiv lagspelare som gillar att hitta lösningar och utvecklas
Vi söker främst dig som studerar på högskola eller universitet inom relevanta områden för önskat sommararbete. Detta kan exempelvis vara inom ekonomi, produktionsteknik, kvalitet, logistik och materialvetenskap, men även andra inriktningar kan vara aktuella. För semestervikariat i vår produktion är det meriterande med utbildning inom teknik eller verkstad och vi ser gärna att du har truck- eller traverskort.
Din personlighet gör oss bättre! Din integritet och dina ambitiösa mål är nycklar till vår framgång, liksom ditt utåtriktade och prestigelösa förhållningssätt. Du är en lagspelare som är ansvarsfull och noggrann, med målet att hitta de bästa möjliga lösningarna. Vi tycker att det är viktigt att du har en positiv och inkluderande inställning, en stark vilja att lära och drivet att utvecklas genom att ta egna initiativ. Dessutom behöver du vara flexibel, ha möjlighet att balansera mellan kort- och långsiktiga arbetsuppgifter och kunna hantera flera uppgifter samtidigt. Säkerheten kommer alltid främst hos oss – vi månar därför om en kultur där vi vågar fråga om hjälp, ta upp risker vi ser, erkänna misstag och komma med förbättringsförslag. Vi vill självklart att du bidrar med den kulturen även under din tid som semestervikarie.
Om oss
På Sandvik är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Vi ser fram emot att träffa dig! Vill du veta mer om oss tipsar vi om ett besök på vår hemsida, LinkedIn eller Facebook.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 28 februari, 2025. Jobb-id: R0074160.
Kontaktinformation
För frågor gällande tjänsterna är du välkommen att kontakta vår sommarrekrytering via mail: [email protected]
Sandvik Rock Processing Solutions är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en ledande leverantör av maskiner, verktyg, reservdelar, service och lösningar för krossning, sortering, rivning och demolering inom gruv- och infrastrukturindustrierna. Omsättningen 2023 var cirka 11,5 miljarder SEK och antalet anställda omkring 2 900. Visa mindre

Sommarjobb som Bokningsadministratör

Är du student och söker du sommarjobb och har erfarenhet av och trivs med administrativt arbete och kundservice? Då kan du vara rätt person för uppdraget som bokningsadministratör hos vår kund inom transportbranschen.  Rollbeskrivning Som bokningsadministratör kommer du att arbeta under semesterperioden hos vår kund och vara vikarie för deras ordinarie bokningsadministratör. Du har ett nära samarbete med speditörerna och dina arbetsuppgifter kommer att va... Visa mer
Är du student och söker du sommarjobb och har erfarenhet av och trivs med administrativt arbete och kundservice? Då kan du vara rätt person för uppdraget som bokningsadministratör hos vår kund inom transportbranschen. 

Rollbeskrivning
Som bokningsadministratör kommer du att arbeta under semesterperioden hos vår kund och vara vikarie för deras ordinarie bokningsadministratör. Du har ett nära samarbete med speditörerna och dina arbetsuppgifter kommer att vara; 
bevaka mail och lägga in transportbokningar
hantera fraktdokument och kvittenser
arkivering
kontakt med kunder och chaufförer
annan koordinering och samordning kring transporter

I övrigt kommer du att vara behjälplig med andra administrativa och praktiska uppgifter på kontoret, då man inom företaget hjälps åt och arbetar över gränserna vid behov. Arbetet utförs i företagets eget transportsystem, som du får lära dig på plats.

Tjänsten innebär en anställning inom vår konsultverksamhet och uppdraget är på heltid vecka 26-32. Arbetstiderna är måndag till fredag 08.00-16.30. Efter sommaren kan det finnas möjlighet till extrajobb vid behov. 

Din profil
Vi söker dig som studerar, eller har annan huvudsaklig sysselsättning, och som är tillgänglig på heltid under uppdragsperioden. Vi ser gärna att dina studier fortsätter efter sommaren och att du då har möjlighet att jobba extra vid sidan av dina studier. 

Vi ser gärna att du har administrativ erfarenhet och förståelse och intresse för logistik och spedition. Tidigare erfarenhet av kundkontakter och -service är meriterande, likaså erfarenhet inom transportbranschen. Det viktigaste är dock att du är serviceinriktad och har viljan och drivet att lära dig arbetet från grunden och utvecklas i din roll. Svenska och engelska behärskar du obehindrat och dina datorkunskaper är goda.

Som bokningsadministratör är det viktigt att du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du har sinne för administration och trivs med både rutinuppgifter och problemlösning. Som person är du social, kommunikativ och anpassningsbar. Du trivs i en serviceroll och är lösningsorienterad, samarbetsvillig och prestigelös och hjälper gärna till där det behövs.

JKS Sverige erbjuder dig
Möjligheten att arbeta på JKS Sverige i ett spännande uppdrag hos vår kund. JKS har kollektivavtal och följer de regler och avtal som finns på arbetsmarknaden, så att du som konsult kan känna dig trygg i din anställning hos oss.

Ansökan
Känner du att du är rätt person för tjänsten? Sök gärna tjänsten redan idag, då vi gör löpande urval. Registrera ditt CV på www.jksgroup.se och sök tjänsten via ansökningslänken. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Borg på telefonnummer: 040-10 12 19.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om JKS Sverige
JKS Sverige är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, som erbjuder bemannings- och rekryteringslösningar inom både arbetar- och tjänstemannasektorn. JKS finns etablerade i Sverige, Danmark och Norge med över 40 kontor i Skandinavien och med över 3500 medarbetare i uppdrag dagligen. Vi prioriterar en nära kontakt med kunder, konsulter och kandidater, då vi tror att det ger alla parter de bästa förutsättningarna för ett gynnsamt samarbete. Visa mindre

Administrativ assistent

Ansök    Apr 11    Yokul AB    Administrativ assistent
I samband med utvecklingen av vår verksamhet söker vi just nu administratörer till deltidstjänst på vår företag. Arbetsuppgifterna består av att arbeta med enklare administrativa uppgifter, bearbetning och dokumentation av kundmaterial. Vi söker dig som trivs med administrativa arbetsuppgifter, är stresstålig, noggrannhet och kvalitet. Det är dock ett krav att man ska kunna behärska Vietnamesiska i tal, skriv och Engelska är ett plus. Visa mer
I samband med utvecklingen av vår verksamhet söker vi just nu administratörer till deltidstjänst på vår företag.
Arbetsuppgifterna består av att arbeta med enklare administrativa uppgifter, bearbetning och dokumentation av kundmaterial.
Vi söker dig som trivs med administrativa arbetsuppgifter, är stresstålig, noggrannhet och kvalitet.
Det är dock ett krav att man ska kunna behärska Vietnamesiska i tal, skriv och Engelska är ett plus. Visa mindre

Administratör, med inriktning mot Strategisk planering

Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där ett hållbart arbetsliv, ett gott bemötande, en stor portion öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa. Tillsammans bygger vi en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Uppdrag Vi som arbetar på Stab och administration inom verksamheten Miljö oc... Visa mer
Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där ett hållbart arbetsliv, ett gott bemötande, en stor portion öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa. Tillsammans bygger vi en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet.

Uppdrag
Vi som arbetar på Stab och administration inom verksamheten Miljö och teknik levererar tillsammans en service- och kvalitetsinriktad administration inom bland annat områdena bygglov, miljötillsyn, VA, Gata och park och Strategisk planering. Kontinuerligt arbetar vi för att utveckla våra arbetsprocesser för att på bästa vis kunna ge god service till medborgare och företagare.

Nu söker vi en administratör som kommer att jobba framförallt mot vår enhet Strategisk planering med huvudinriktning på detaljplanadministration. Som administratör arbetar du bland annat med diarieföring, utskick, arkivering, avtalshantering och ekonomisk administration.

I ditt uppdrag ingår att arbeta med kommunikation (webb och andra texter) och att vara back-up i nämndadministrationen (tekniska nämnden och bygg- och miljönämnden).

Hos oss är du ett av våra ansikten utåt och en god ambassadör för verksamheten i dina kontakter, såväl internt som externt.

Kompetens
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av administrativt arbete, gärna i offentlig verksamhet, och har tidigare erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem. Meriterande är om du arbetat med systemet Ciceron. För en anställning behöver du ha en avslutad gymnasieutbildning och vi ser gärna att du har någon påbyggnadsutbildning inom plan- och bygg eller förvaltning/administration. Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift är en förutsättning för att kunna utföra arbetet.

Du behöver ha en god systemförståelse eftersom du kommer att hantera olika typer av system. Likaså vill vi också att du har förståelse och intresse för samhällsbyggnadsprocessen. Om du har erfarenhet av arbete inom detaljplanarbete, exploatering, infrastruktur, samhällsplanering eller liknande ser vi det som meriterande, även så om du har tidigare arbetat med nämndadministration. Vi ser gärna att du är van vid att hantera kartor och ritningar i Geosecma eller likvärdigt GIS-program.

För att lyckas i detta uppdrag behöver du vara serviceinriktad, initiativtagande och med lätthet ta dig an nya uppgifter. Du arbetar strukturerat och effektivt med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Med din personlighet bidrar du till stabilitet och trygghet i gruppen i form av god samarbetsvilja och social förmåga. I vår verksamhet har vi ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot medborgare.

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. 

Lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Övrigt
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Förmåner utöver kollektivavtalade förmåner inom pension, försäkringar, föräldrapenningtillägg och föräldralön är exempelvis friskvårdsersättning på 2000 kr, förmånscykel, semesterväxling, löneväxling till pension och pensionsvägledning. 

Förmåner som erbjuds kan du läsa om här.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Sommarjobb Anläggning

Dags att omsätta dina teoretiska kunskaper i verkligheten? Sök då sommarjobb hos oss! Du får lära känna Peab, ett av Sveriges största bygg- och anläggningsföretag, och vi får lära känna dig. Kanske blir du vår nya medarbetare i framtiden?   Om oss Inom affärsområde Anläggning utför vi entreprenadverksamhet av alla storlekar, såväl nyproduktion som ombyggnad eller reparation. Det kan röra sig om exempelvis en cirkulationsplats i hårt trafikerad miljö, marka... Visa mer
Dags att omsätta dina teoretiska kunskaper i verkligheten? Sök då sommarjobb hos oss! Du får lära känna Peab, ett av Sveriges största bygg- och anläggningsföretag, och vi får lära känna dig. Kanske blir du vår nya medarbetare i framtiden?
 
Om oss
Inom affärsområde Anläggning utför vi entreprenadverksamhet av alla storlekar, såväl nyproduktion som ombyggnad eller reparation. Det kan röra sig om exempelvis en cirkulationsplats i hårt trafikerad miljö, markarbetet när vi anlägger ett nytt bostadsområde eller att bygga en ny bro.
 
Nu söker vi dig som under din studietid vill arbeta i produktion på något av våra spännande projekt. Som sommarjobbare på Peab finns det många olika områden att arbeta inom och önskar du mer information om våra olika affärsområden kan du läsa mer på vår hemsida: https://peab.se/om-peab/lar-kanna-oss/var-verksamhet/
Som sommarjobbare hos oss kommer du, oavsett vilket projekt du hamnar på, att få en god inblick i hur verksamheten bedrivs och vad du kan förvänta dig i ditt yrke framåt. Att jobba hos oss ska vara givande och utvecklande. Du får en personlig handledare som blir ditt bollplank och stöd under hela anställningen.
 
Vem är du?
Vi söker dig som studerar en eftergymnasial utbildning på yrkeshögskole- eller universitetsnivå inom bygg eller anläggning. Vidare har du ett stort intresse för samhällsbyggnad och vill arbeta ute i produktion. Tidigare branscherfarenhet är meriterande men inte ett krav. Som person ser vi att du identifierar dig med vår värdegrund JUPP samt att du är nyfiken och initiativtagande. På Peab kommer arbetsmiljön högst upp på agendan och det är viktigt att du har förmåga att ta till dig de säkerhetsföreskrifter som finns på arbetsplatsen samt är med och bidrar till en trygg och inkluderande arbetsmiljö.
 
Om tjänsten
Under din anställning kommer du att få arbeta som biträdande arbetsledare eller biträdande mätningstekniker. Du får följa en erfaren kollega och utföra alla inom rollen vanligt förekommande arbetsuppgifter.
 
Vi bryr oss om dig
Din anställning inleds med en introduktion då vi går igenom de rutiner och säkerhetsföreskrifter som finns på din arbetsplats. Vi gör också en så kallad arbetsberedning med riskhantering för de arbetsmoment som du ska delta i. Vi strävar efter att göra din anställning hos oss så utvecklande som möjligt!
Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev och vi ser gärna att du skriver vilka veckor du är tillgänglig under sommaren. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, ej via email eller telefon. 
 
Sista ansökningsdagen är den 29 februari 2024 och efter det kommer vi att påbörja urvalsprocessen. Alla kandidater kommer får besked om de blir erbjuden en plats på Peab senast under maj 2024.
 
Vid frågor om hur du ansöker eller om du har problem med din ansökan kan du kontakta Peabs HR-support på 0101-500 420.
 
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig HR [email protected]
 
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 60 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm. Visa mindre

Administratör

Annons administratör till Perlmans Perlmans är ett familjeföretag beläget i Svedala och Täby. Vi arbetar endast B2B och samordnar tillverkningen av textila, kundunika produkter till andra tillverkare och återförsäljare inom alla branscher som är i behov av industrisömnad/specialsömnad. Perlmans lager, kontor och konstruktionsdel ligger i Skåne medan sälj- och kommunikationskontor är belägen i Stockholm. Nu söker vi en medarbetare till kontoret i Svedala p... Visa mer
Annons administratör till Perlmans
Perlmans är ett familjeföretag beläget i Svedala och Täby. Vi arbetar endast B2B och samordnar tillverkningen av textila, kundunika produkter till andra tillverkare och återförsäljare inom alla branscher som är i behov av industrisömnad/specialsömnad. Perlmans lager, kontor och konstruktionsdel ligger i Skåne medan sälj- och kommunikationskontor är belägen i Stockholm. Nu söker vi en medarbetare till kontoret i Svedala på deltid, 75%.
För att trivas hos oss är du en person med;
· Hög arbetsmoral och en vilja att ta ansvar
· Driven och handlingskraftig
· Noggrann och strukturerad i ditt utförande av uppgifter
· Ödmjuk och prestigelös inställning till uppgiften
· Lagspelare


Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som Administratör kommer främst att vara:
· Registrera och orderbekräfta inkommande kundorder
· Löpande uppdatera produktionsplaneringen och hålla dialog med våra samarbetsfabriker i Polen
· Planera och genomföra materialinköp
· Inköp av övrigt material
· Sköta kundreskontra och leverantörsreskontra
· Löner, viss redovisningsarbete
· Registervård i affärssystemet

Kompetens
Följande är önskvärt för tjänsten
· Gymnasiekompetens, gärna ekonomi
· Erfarenhet från liknande arbete
· Vana att arbeta i affärssystem
Meriterande: Kunskap i affärssystemet Monitor, språkkunskaper i polska
Tjänstens omfattning
Tjänsten avser deltid, 75% måndag till fredag. Visstidsanställning 6 månader som sedan kan gå över till fast anställning. Avtalsenlig lön. Visa mindre

Bokningsadministratör till transportföretag

Ansök    Aug 31    JKS Sverige AB    Administrativ assistent
Vi söker en serviceinriktad bokningsadministratör till vår kund inom transportbranschen. Arbetsuppgifter I din roll som bokningsadministratör arbetar du nära speditörerna och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara;   bevaka mail och lägga in transportbokningar hantera fraktdokument och kvittenser arkivering kontakt med kunder och chaufförer annan koordinering och samordning kring transporter I övrigt kommer du att vara behjälplig med andra ... Visa mer
Vi söker en serviceinriktad bokningsadministratör till vår kund inom transportbranschen.

Arbetsuppgifter
I din roll som bokningsadministratör arbetar du nära speditörerna och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara;
  bevaka mail och lägga in transportbokningar
hantera fraktdokument och kvittenser
arkivering
kontakt med kunder och chaufförer
annan koordinering och samordning kring transporter
I övrigt kommer du att vara behjälplig med andra administrativa och praktiska uppgifter på kontoret, då man inom företaget hjälps åt och arbetar över gränserna vid behov. Arbetet utförs i företagets eget transportsystem, som du får lära dig på plats.

Tjänsten är på heltid och ska tillsättas i snarast möjligt. Arbetstiderna innebär tvåskift, med arbetstider måndag till fredag 08.00-16.30 (vecka 1) och 12:30-21:00 (vecka 2).

Tjänsten innebär en anställning inom vår konsultverksamhet och för rätt person kan det finnas möjlighet till en anställning hos vår kund på sikt. 

Kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi ser gärna att du har administrativ erfarenhet och gärna förståelse och intresse för logistik och spedition. Gärna erfarenhet av kundkontakter och kundservice. Har du erfarenhet inom transportbranschen eller liknande är det meriterande, men det är viktigare att du ser fördelarna i att börja från grunden och att du har viljan och drivet att utvecklas i din roll.

Som bokningsadministratör är det viktigt att du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du har sinne för administration och trivs med både rutinuppgifter och problemlösning. Som person är du social, kommunikativ och flexibel. Du trivs i en serviceroll och är serviceinriktad, lösningsorienterad och samarbetsvillig. Då är också prestigelös och hjälper gärna till där det behövs. Svenska och engelska behärskar du obehindrat och dina datorkunskaper är goda.

Vi erbjuder dig
Möjligheten att arbeta på JKS Sverige i ett spännande uppdrag hos vår kund. JKS har kollektivavtal och följer de regler och avtal som finns på arbetsmarknaden, så att du som konsult kan känna dig trygg i din anställning hos oss.

Ansökan
Känner du att du är rätt person för tjänsten? Sök gärna tjänsten redan idag, då vi gör löpande urval. Registrera ditt CV på www.jksgroup.se och sök tjänsten via ansökningslänken. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Borg på [email protected] alternativt 040-12 12 25.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Administratör

Ansök    Dec 22    Svedala kommun    Administrativ assistent
Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa – som medarbetare, medborgare, företagare eller besökare. Tillsammans för vår vision – en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Vi söker nu en administratör med hög servicekänsla och som ti... Visa mer
Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa – som medarbetare, medborgare, företagare eller besökare. Tillsammans för vår vision – en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Vi söker nu en administratör med hög servicekänsla och som tillsammans med oss vill vara med och utveckla Svedala kommun.

Uppdrag
Vi som arbetar på Stab och administration levererar tillsammans en service- och kvalitetsinriktad administration inom bland annat områdena bygglov, miljötillsyn, VA, gata och park och strategisk planering. Kontinuerligt arbetar vi för att utveckla våra arbetsprocesser för att på bästa vis kunna ge god service till medborgare och företagare.

Vi söker nu en administratör som kommer att jobba med huvudinriktning på bygglovsadministration. Som administratör arbetar du med diarieföring, utskick, arkivering och ekonomisk administration.

Under de senaste åren har vi jobbat med digitalisering inom bygglovssidan och under ditt första år blir det ditt uppdrag att, tillsammans med kollegor, slutföra detta projekt. Vi kommer också att fortsätta utvecklingen av olika digitala tjänster på miljösidan och där kommer du att ha en aktiv roll. I ditt uppdrag ingår också att arbeta med kommunikation (webb och andra texter). Rollen innebär även att vara systemadministratör för vårt ärendehanteringssystem EDP Vision.

Hos oss är du ett av våra ansikten utåt och en god ambassadör för verksamheten i dina kontakter- såväl internt som externt.

Kompetens
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av administrativt arbete samt arbete i ärendehanteringssystem (gärna EDP Vision). Du behöver ha en avslutad gymnasieutbildning och vi ser gärna att du har någon påbyggnadsutbildning inom plan- och bygg eller förvaltning/administration.

För uppdraget är det av vikt att du har erfarenhet av arbete i projektform samt digitala processer. Du behöver även ha en god systemförståelse eftersom du kommer att hantera olika typer av system. Vi ser att det är av vikt att du har någon erfarenhet av arbete med bygglovsprocessen, plan- och bygglagen eller byggverksamhet.

Vi ser gärna att du är van vid att hantera kartor och ritningar och självständigt kan söka information om adresser mm i vårt GIS-system. Det är meriterande av att ha arbetat med nämndadministration.

För att lyckas i denna roll bör du vara serviceinriktad, initiativtagande och med lätthet tar du dig an nya uppgifter. Du arbetar strukturerat och effektivt med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Med din personlighet bidrar du till stabilitet och trygghet i gruppen. Vi vill ha ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot medborgare.

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. 

Lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Övrigt
Rekryteringen sker med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag.

Förmåner utöver kollektivavtalade förmåner inom pension, försäkringar, föräldrapenningstillägg och föräldralön är exempelvis friskvårdsersättning på 2 000 kr, förmånscykel, semesterväxling, löneväxling till pension. 

Förmåner som erbjuds kan du läsa om här.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör till företag i Svedala

Ansök    Jun 27    Manpower AB    Administrativ assistent
Administratör till företag i Svedala Nu söker vi en administratör med kunskap inom Monitor & datorvana till vår kund. Företaget är ett familjeföretag som sitter i industrilokaler i Svedala och söker dig som vill vara spindeln i nätet till verksamheten. Tjänsten är på 75% med start omgående och sex månader fram med stora möjligheter till övertag. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare. Att jobba som administratör I tjä... Visa mer
Administratör till företag i Svedala

Nu söker vi en administratör med kunskap inom Monitor & datorvana till vår kund.
Företaget är ett familjeföretag som sitter i industrilokaler i Svedala och söker dig som vill vara spindeln i nätet till verksamheten.

Tjänsten är på 75% med start omgående och sex månader fram med stora möjligheter till övertag. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Att jobba som administratör

I tjänsten som administratör kommer du att vara spindeln i nätet. Du kommer ha hand om inkommande ordrar, kommunicera med interna och externa leverantörer, planera materialköp m.m.

Du jobbar ständigt med att utveckla och förbättra våra rutiner och arbetssätt inom dina ansvarsområden.

Ytterligare arbetsuppgifter såsom:

* Registrera och orderbekräfta inkommande kundorder
* Löpande uppdatera produktionsplaneringen och hålla dialog med våra samarbetsfabriker i Polen
* Planera och genomföra materialinköp
* Avrapportera tillverkningsorder på inkommande produkter
* Sköta fakturering av kund och betala leverantörsfakturor
* Sköta kundreskontra och leverantörsreskontra
* Registervård i affärssystemet

Vem är du?

Vi söker dig som är strukturerad, proaktiv, förändringsbenägen och gillar att samarbeta. För att lyckas i tjänsten krävs att du tar ansvar, är självgående, och tar egna initiativ.

Låter detta spännande?

I så fall kan vi erbjuda dig ett givande arbete i samarbete med olika yrkesgrupper och med goda
utvecklingsmöjligheter.

Vidare söker vi dig som:

* Hög arbetsmoral och en vilja att ta ansvar
* Driven och handlingskraftig
* Noggrann och strukturerad i ditt utförande av uppgifter
* Ödmjuk och prestigelös inställning till uppgiften
* Lagspelare

Det är meriterande om du har:

* Gymnasiekompetens, gärna ekonomi
* Erfarenhet från liknande arbete
* Vana att arbeta i affärssystem (Monitor)



Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Pontus Phexell på e-post [email protected]

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Bokningsadministratör till transportföretag

Ansök    Jul 21    JKS Sverige AB    Administrativ assistent
Vi söker en serviceinriktad bokningsadministratör till vår kund inom transportbranschen. Arbetsuppgifter I din roll som bokningsadministratör arbetar du nära speditörerna och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara;   bevaka mail och lägga in transportbokningar hantera fraktdokument och kvittenser arkivering kontakt med kunder och chaufförer annan koordinering och samordning kring transporter I övrigt kommer du att vara behjälplig med andra ... Visa mer
Vi söker en serviceinriktad bokningsadministratör till vår kund inom transportbranschen.

Arbetsuppgifter
I din roll som bokningsadministratör arbetar du nära speditörerna och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara;
  bevaka mail och lägga in transportbokningar
hantera fraktdokument och kvittenser
arkivering
kontakt med kunder och chaufförer
annan koordinering och samordning kring transporter
I övrigt kommer du att vara behjälplig med andra administrativa och praktiska uppgifter på kontoret, då man inom företaget hjälps åt och arbetar över gränserna vid behov. Arbetet utförs i företagets eget transportsystem, som du får lära dig på plats.

Tjänsten är på heltid och ska tillsättas i snarast möjligt. Arbetstiderna innebär tvåskift, med arbetstider måndag till fredag 08.00-16.30 (vecka 1) och 12:30-21:00 (vecka 2).

Tjänsten innebär en anställning inom vår konsultverksamhet och för rätt person kan det finnas möjlighet till en anställning hos vår kund på sikt. 

Kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi ser gärna att du har administrativ erfarenhet och gärna förståelse och intresse för logistik och spedition. Gärna erfarenhet av kundkontakter och kundservice. Har du erfarenhet inom transportbranschen eller liknande är det meriterande, men det är viktigare att du ser fördelarna i att börja från grunden och att du har viljan och drivet att utvecklas i din roll.

Som bokningsadministratör är det viktigt att du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du har sinne för administration och trivs med både rutinuppgifter och problemlösning. Som person är du social, kommunikativ och flexibel. Du trivs i en serviceroll och är serviceinriktad, lösningsorienterad och samarbetsvillig. Då är också prestigelös och hjälper gärna till där det behövs. Svenska och engelska behärskar du obehindrat och dina datorkunskaper är goda.

Vi erbjuder dig
Möjligheten att arbeta på JKS Sverige i ett spännande uppdrag hos vår kund. JKS har kollektivavtal och följer de regler och avtal som finns på arbetsmarknaden, så att du som konsult kan känna dig trygg i din anställning hos oss.

Ansökan
Känner du att du är rätt person för tjänsten? Sök gärna tjänsten redan idag, då vi gör löpande urval. Registrera ditt CV på www.jksgroup.se och sök tjänsten via ansökningslänken. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Borg på [email protected] alternativt 040-12 12 25.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Administratör Segeåns vattendragsförbund och Vattenråd

Ansök    Maj 20    Svedala kommun    Administrativ assistent
Har du talang för administration och samtidigt ett stort intresse och engagemang för miljöfrågor? Vi söker nu en kollega som vill vara en del av Svedalas samarbetsprojekt Segeåprojektet.  Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där ett hållbart arbetsliv, ett gott bemötande, en stor portion öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Svedala kommun ligger mitt i Öresund... Visa mer
Har du talang för administration och samtidigt ett stort intresse och engagemang för miljöfrågor? Vi söker nu en kollega som vill vara en del av Svedalas samarbetsprojekt Segeåprojektet. 

Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där ett hållbart arbetsliv, ett gott bemötande, en stor portion öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Svedala kommun ligger mitt i Öresundsregionen med både Malmö, Lund och Köpenhamn inom nära räckhåll. Med tågstationen mitt i Svedala är det lätt att pendla.

Uppdrag
Segeåprojektet är ett samarbetsprojekt mellan Burlöv, Lund, Malmö, Staffanstorp, Svedala, Trelleborg och Vellinge kommuner. Projektet arbetar med konkreta åtgärder för att förbättra vattenkvalitén i vattendrag och sjöar och för att öka den biologiska mångfalden inom alla våra avrinningsområden. Läs gärna mer om oss på segea.se.

I rollen som administratör kommer du vara i ett team bestående av en projektledare och två projektsekreterare och organisatoriskt tillhör vi strategisk planeringsenhet. Tjänsten är helt ny och du kommer därmed få vara med och utforma och påverka din roll. 

Under de senaste 22 åren har vi byggt 105 dammar och våtmarker samt haft ett antal andra åtgärdsprojekt. Vi kommer nu att få ta över material för detta arbete från våra konsulter som slutar sitt uppdrag och du kommer ha ansvar att samordna nyinkommet material och det material vi själva har i akter på kansliet. 

En hel del av materialet behöver digitaliseras och ett större uppdrag kommer vara att skapa ett arkivsystem så originalhandlingar och åtgärdsakter är arkiverade på ett strukturerat sätt och därmed blir lätt sökbart. Du kommer vara ett stöd i teamet i form av att sammankalla till möten, skicka kallelser och all administration i samband med möten såsom protokollförande samt löpande arkivering och diarieföring. 

Kompetens
För den här rollen söker vi dig med relevant utbildning på gymnasienivå som minimum, gärna med akademisk utbildning inom ex. naturvetenskap. Du bör ha tidigare erfarenhet av en administratörsroll och lätt att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att skapa arkivsystem och behärskar GIS-system. Kanske har du tidigare jobbat inom kommunal verksamhet eller i en större organisation där dokumentering och rapportering hört till dina arbetsuppgifter? Den erfarenheten är värdefull i denna tjänsten.

Du som söker trivs med att ha ett stort administrativt fokus men har även ett intresse för miljöfrågor. Förutom din erfarenhet så tror vi också att du är strukturerad, koordinerande och kommunikativ. Du trivs i en roll med varierande arbetsuppgifter, du är ansvarsfull och serviceminded. Du behöver också vara lösningsorienterad, noggrann och ha ett öga för detaljer. För att lyckas i rollen ser vi dig även vara duktig på att skapa struktur och ordning med rutiner som kommer att underlätta arbetet både för dig och dina kollegor. 

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidaretjänst på 50%. Tillträde enligt överenskommelse. 

Lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Avgiftsadministratör

Ansök    Nov 15    Svedala kommun    Administrativ assistent
Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där ett hållbart arbetsliv, ett gott bemötande, en stor portion öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa. Tillsammans bygger vi en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Vård och omsorg i Svedala kommun kännetecknas av kvalitativ verksamhet med d... Visa mer
Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där ett hållbart arbetsliv, ett gott bemötande, en stor portion öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa. Tillsammans bygger vi en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet.

Vård och omsorg i Svedala kommun kännetecknas av kvalitativ verksamhet med duktiga medarbetare som vill göra skillnad.

Uppdrag
Vi söker en avgiftsadministratör till Vård och omsorgs centrala administrativa enhet. Här arbetar administratörer som utgör ett stöd för samtliga Vård och omsorgs verksamheter. 

Som avgiftsadministratör ansvarar du för att beräkna och besluta om avgifter enligt socialtjänstlagen till brukare med hemtjänst eller i särskilt boende samt avgifter enligt LSS. Du ansvarar även för debitering och i arbetet ingår att dagligen svara på frågor om fakturor och avgifter från brukare, anhöriga och företrädare. Du skriver även hyreskontrakt på särskilt boende och gruppbostad enligt LSS.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med enhetschefer inom Vård och omsorg för att säkerställa att kommunens medborgare betalar rätt avgift. Det ingår även att hålla sig uppdaterad med myndigheters regelverk som påverkar avgifterna och att ta fram informationsmaterial om avgifter.

I tjänsten ingår även andra arbetsuppgifter av administrativ karaktär.  

Kompetens
Vi söker dig som lägst har gymnasieexamen med ekonomisk inriktning eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet inom arbetsområdet bedöms likvärdig.

Du har med fördel flerårig erfarenhet från administrativ tjänst och där handläggning av avgifter för personer inom äldreomsorg och funktionsnedsättning ingår. Det ses även som meriterande att ha erfarenhet av att ha arbetat med biståndshandläggning.

Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Du har grundläggande kunskaper inom Officepaketet i till exempel Word och Excel. Har du dessutom kunskaper inom system såsom Procapita och Raindance är det meriterande.  

För att trivas hos oss och passa för uppdraget är du en noggrann och ordningsam person som klarar av att leverera hög kvalitet även under tidspress. Du är en person som trivs med att ge service och se lösningar. Det är viktigt att du självständigt strukturerar upp ditt arbete och du behöver även ha god förmåga att samarbeta med andra, ha ett bra bemötande och på ett pedagogiskt sätt kunna förklara avgiftsregler. 


Välkommen med din ansökan redan idag!

 

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. 

Lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör

Ansök    Nov 26    Svedala kommun    Administrativ assistent
Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa – som medarbetare, medborgare, företagare eller besökare. Tillsammans för vår vision – en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Vi söker nu en administratör med hög servicekänsla. Tjänsten ... Visa mer
Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa – som medarbetare, medborgare, företagare eller besökare. Tillsammans för vår vision – en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Vi söker nu en administratör med hög servicekänsla. Tjänsten är en visstidsanställning som ersätter deltidsvakanser och utgör även en tillfällig förstärkning av administrationen inom Miljö och teknik.


Uppdrag
Inom Miljö och teknik hanteras bland annat bygglov, kart- och mätuppdrag, miljötillsyn samt detaljplanering. Hos oss blir du en del av vårt administratörsteam och har nära samarbete med våra handläggare.
Du blir ett av våra ansikten utåt och därmed en god ambassadör för verksamheten i dina kontakter med allmänhet, sökande och verksamhetsutövare.

Som administratör arbetar du med diarieföring, utskick, arkivering, mallar, ekonomisk administration och ger service till allmänheten. Du kommer även att hantera inkommande e-post i registratorbrevlåda. Du kommer att ha ett nära samarbete med våra handläggare och har många kontakter med kommuninvånare, entreprenörer, politiker och andra samarbetspartners.

Kompetens
Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom kommunal verksamhet eller inom myndighet. Du har god systemförståelse eftersom du hanterar olika typer av system och program. Utöver våra ärendehanteringssystem EDP Vision och Ciceron används till exempel kartvisningsprogram och system för fakturahantering. Vi utvecklar och förbättrar våra e-tjänster och siktar på att införa e-arkiv, så du behöver känna dig bekväm i att arbeta i digitala miljöer och kunna se förbättringsområden för en digital utveckling. Din utbildningsbakgrund är förutom gymnasieutbildning gärna en påbyggnad inom förvaltning/administration. 

För att lyckas i denna roll bör du vara serviceinriktad, initiativtagande och med lätthet tar du dig an nya uppgifter. Du arbetar strukturerat och effektivt med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Med din personlighet bidrar du till stabilitet och trygghet i gruppen. Vi vill ha ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot medborgare. 

Arbetstid/varaktighet
Visstidsanställning på heltid till och med 2022-08-31. Tillträde enligt överenskommelse.  

Lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan!
Rekryteringen sker med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag. Visa mindre

Administratör till företag i Svedala

Ansök    Maj 13    Manpower AB    Administrativ assistent
Administratör till företag i Svedala Nu söker vi en administratör med kunskap inom Monitor & datorvana till vår kund. Företaget är ett familjeföretag som sitter i industrilokaler i Svedala och söker dig som vill vara spindeln i nätet till verksamheten. Tjänsten är på 75% med start omgående och sex månader fram med stora möjligheter till övertag. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare. Att jobba som administratör I tjä... Visa mer
Administratör till företag i Svedala

Nu söker vi en administratör med kunskap inom Monitor & datorvana till vår kund.
Företaget är ett familjeföretag som sitter i industrilokaler i Svedala och söker dig som vill vara spindeln i nätet till verksamheten.

Tjänsten är på 75% med start omgående och sex månader fram med stora möjligheter till övertag. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Att jobba som administratör

I tjänsten som administratör kommer du att vara spindeln i nätet. Du kommer ha hand om inkommande ordrar, kommunicera med interna och externa leverantörer, planera materialköp m.m.

Du jobbar ständigt med att utveckla och förbättra våra rutiner och arbetssätt inom dina ansvarsområden.

Ytterligare arbetsuppgifter såsom:

* Registrera och orderbekräfta inkommande kundorder
* Löpande uppdatera produktionsplaneringen och hålla dialog med våra samarbetsfabriker i Polen
* Planera och genomföra materialinköp
* Avrapportera tillverkningsorder på inkommande produkter
* Sköta fakturering av kund och betala leverantörsfakturor
* Sköta kundreskontra och leverantörsreskontra
* Registervård i affärssystemet

Vem är du?

Vi söker dig som är strukturerad, proaktiv, förändringsbenägen och gillar att samarbeta. För att lyckas i tjänsten krävs att du tar ansvar, är självgående, och tar egna initiativ.

Låter detta spännande?

I så fall kan vi erbjuda dig ett givande arbete i samarbete med olika yrkesgrupper och med goda
utvecklingsmöjligheter.

Vidare söker vi dig som:

* Hög arbetsmoral och en vilja att ta ansvar
* Driven och handlingskraftig
* Noggrann och strukturerad i ditt utförande av uppgifter
* Ödmjuk och prestigelös inställning till uppgiften
* Lagspelare

Det är meriterande om du har:

* Gymnasiekompetens, gärna ekonomi
* Erfarenhet från liknande arbete
* Vana att arbeta i affärssystem (Monitor)



Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Pontus Phexell på e-post [email protected]

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Office Administrator

The West Atlantic Group is one of the markets leading providers of dedicated airfreight service to European National Mail Organisations and airfreight capacity to Global Integrators and freight forwarders. The Group has a well-established geographic network and operate a customised aircraft fleet of 40 aircrafts, which includes the British Aerospace ATP, Bombardier CRJ 200 PF, Boeing 737-300 / 400/ 800. West Atlantic was founded in 1962 and its headquarter... Visa mer
The West Atlantic Group is one of the markets leading providers of dedicated airfreight service to European National Mail Organisations and airfreight capacity to Global Integrators and freight forwarders.
The Group has a well-established geographic network and operate a customised aircraft fleet of 40 aircrafts, which includes the British Aerospace ATP, Bombardier CRJ 200 PF, Boeing 737-300 / 400/ 800.
West Atlantic was founded in 1962 and its headquartered in office buildings at Malmö Airport, Sweden. Operation are performed all over Europe with a staff around 500 employees. West Atlantic holds two Air Operating Certificates, one in UK and one in Sweden, which together operate over 24,000 flights serving more than 50 destinations. Focus is on safe operations, high reliability, and customer service.


Would you like to join an international company and work with all levels of the organisation?

Do you speak English and Swedish on mother tongue level?

West Atlantic is looking for an office administrator with initiative, a lot of energy, an eye for details as well as good communicative skills.

We see the perfect candidate as someone who has experience in the service business, enjoys supporting the organisation with a variety of tasks within the areas of administration.

 The job:

As office administrator you will be working with a strong connection to the management but support all levels of the organisation. The job includes a wide range of administrative tasks such as office management, correspondence, maintenance of web pages – internal as well as external.

 Main responsibilities:


• Work with office suppliers and craftsmen to ensure the offices are maintained.
• Internal communication, mainly by intranet updates, including maintenance of same.
• Maintaining external webpage.
• Handling of mail.
• Supporting the management team with a variety of administrative tasks such as correspondence and meeting organisation.
• Develop and maintain profile templates for the company to ensure a uniform presentation of the company.

 Qualifications:


• You have previous experience from the service business in an administrative role.
• You are stress resilient, flexible, ambitious and possess an abundancy of energy.
• You are a people person and enjoy maintaining contact with colleagues from all over the organisation with a very wide variety of requests.
• You are used to work in a structured manner, prioritising and getting things done- without losing accuracy in your delivery.
• You must speak and write fluently in Swedish and Business English.
• You have a driving license, and you have expert skills in Microsoft Office.
• You have experience with further developing and maintaining webpages. 

If this job sounds appealing to you, please send your CV and cover letter as soon as possible, we will screen applications on an on-going basis, and this ad might therefore close ahead of the deadline.

If you need further information before submitting your application,
please contact Alexandra Borglin on email [email protected].
(We do not accept CV via email) Visa mindre

Miljöadministratör

Ansök    Mar 23    Svedala kommun    Administrativ assistent
Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa – som medarbetare, medborgare, företagare eller besökare. Tillsammans för vår vision – en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Vi söker nu en miljöadministratör med hög servicekänsla.  Up... Visa mer
Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa – som medarbetare, medborgare, företagare eller besökare. Tillsammans för vår vision – en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Vi söker nu en miljöadministratör med hög servicekänsla. 

Uppdrag
Inom Bygg och miljö hanteras bygglov, kart- och mätuppdrag samt miljötillsyn. Hos oss blir du en del av vårt administratörsteam där din huvudinriktning blir miljöadministration och nära samarbete med miljöinspektörer och miljöhandläggare.
Du är också systemförvaltare för vårt ärendehanteringssystem EDP Vision. Hos oss är du ett av våra ansikten utåt och därmed en god ambassadör för verksamheten i dina kontakter med allmänhet och verksamhetsutövare. Som miljöadministratör arbetar du med diarieföring, utskick, arkivering, mallar, ekonomisk administration, bokar inspektioner och ger service till allmänheten. Du kommer även att ansvara för inkommande e-post i nämndens registratorbrevlåda. Du kommer att ha ett nära samarbete med våra handläggare och har många kontakter med kommuninvånare, entreprenörer, politiker och andra samarbetspartners.

Kompetens
Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete gärna inom kommunal verksamhet eller inom myndighet. Du har god systemförståelse eftersom du hanterar olika typer av system och program. Utöver vårt ärendehanteringssytem EDP Vision används t ex kartvisningsprogram, program för att uppdatera hemsidan och system för fakturahantering. Vi är på gång att utveckla och förbättra våra e-tjänster och siktar på att införa e-arkiv, så du behöver känna dig bekväm i att arbeta i digitala miljöer och kunna se förbättringsområden för en digital utveckling. Din utbildningsbakgrund är förutom gymnasieutbildning gärna en påbyggnad inom förvaltning/administration. 

För att lyckas i denna roll bör du vara serviceinriktad, initiativtagande och med lätthet tar du dig an nya uppgifter. Du arbetar strukturerat och effektivt med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Med din personlighet bidrar du till stabilitet och trygghet i gruppen. Vi vill ha ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot medborgare. 

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.  

Varmt välkommen med din ansökan!
Rekryteringen sker med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag. Visa mindre

Säljadministratör med goda IT-kunskaper

Vi söker en ny medarbetare: Säljadministratör med goda IT-kunskaper Vi söker en säljadministratör med goda IT-kunskap för en tillsvidareanställning. Omfattning heltid. Du kommer att: Hantera våra säljares bokningar samt administrera vårt bokningssystem. Uppdatera och underhålla företagets datorer, servrar och datorprogram samt hjälpa våra medarbetare med enklare tekniska dator- och programproblem Ta hand om inkommande telefonsamtal och mail Skapa list... Visa mer
Vi söker en ny medarbetare:
Säljadministratör med goda IT-kunskaper
Vi söker en säljadministratör med goda IT-kunskap för en tillsvidareanställning. Omfattning heltid.
Du kommer att:
Hantera våra säljares bokningar samt administrera vårt bokningssystem.
Uppdatera och underhålla företagets datorer, servrar och datorprogram samt hjälpa våra medarbetare med enklare tekniska dator- och programproblem
Ta hand om inkommande telefonsamtal och mail
Skapa listor och adressfiler till tryckerier
Kontinuerligt sköta vår säljstatistik
Skapa och leverera fakturaunderlag till uppdragsgivare
Hålla i ordning i våra arkiv och hantera vårt tidningslager
Hjälpa till i tidningsproduktionen med materialpåminnelser och annonsmaterialkontroll.

Vi söker dig som är i början av din karriär och tycker om att vara spindeln i nätet. Du är positiv, alert, uppmärksam och noggrann och du måste ha god känsla för service både gentemot kunder och medarbetare.
Dina egenskaper bör vara:
Serviceminded
Strukturerad
Ansvarsfull
Noggrann
Lyhörd

Du bör ha:
Mycket god datorkunskap
Behärska Office-paketet
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Goda kunskaper i engelska (vi har utländska kunder)
Det är meriterande om du har kunskaper i Wordpress eller erfarenhet av hemsidesproduktion

Arbetsmiljön
Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, vi finns i ett ombyggt kostall utanför Klågerup (mellan Lund och Sturup), med den vackra skånska naturen alldeles utanför husknuten. Hos oss präglas vardagen av en positiv småföretagaranda, vi har en platt organisation med korta beslutsvägar. Vi arbetar resultatinriktat utan att göra avkall på journalistisk eller grafisk kvalitet.
Ansökan
En skriftlig ansökan via mail skickas senast den 15 juni 2020 till Jonas Ho, [email protected]. Vårt rekryteringsarbete har startat så skicka gärna in din ansökan före sista datum. Vid frågor, hör gärna av dig till Jonas vardagar mellan kl. 08 och 16. (Lunchstängt 12-13)
Bifoga eventuell meritförteckning och referenser samt en kort presentation av dig som person i pdf-format, eftersom detta underlättar vår hantering.
Arbetsstart 29 juni 2020 eller efter överenskommelse.
LIME AB, Tejarps Gård, 233 76 Klågerup. Telefon 040-40 86 80.
LIME AB är ett förlag som arbetar med facktidningar i flera olika branscher främst lantbruk, trädgård, turism m.fl. Vi utför försäljning av annonser, produktion annonsmaterial samt hela tidningsproduktioner dvs layout och formgivning. Bland tidningarna kan nämnas; Jaktjournalen, Lantmästaren, Magasinet Skåne, Svensk Frötidning, Agronomen, Skånska Lantbruk Fjäderfä, m fl.
Vårt dotterbolag Tejarps Förlag AB ger ut egna facktidskrifter, bland dem kan nämnas Lantbrukets Affärer, Viola Trädgårdvärlden, Viola Potatis och Tidskriften Landskap. Visa mindre

Coordinator Ground, Security & Emergency Response Planning

West Atlantic Cargo Airlines specializes in tailored aircraft solutions for Global Integrators, National Mail Organizations, and other B2B e-commerce suppliers with both ad-hoc and long-term demand for cargo aircraft. With more than 50 years of continuous operating experience we specialize in wet leasing, ACMI, and full charter services, supporting both local and International customers worldwide. With a fleet of more than 50 aircraft, which includes the ... Visa mer
West Atlantic Cargo Airlines specializes in tailored aircraft solutions for Global Integrators, National Mail Organizations, and other B2B e-commerce suppliers with both ad-hoc and long-term demand for cargo aircraft.

With more than 50 years of continuous operating experience we specialize in wet leasing, ACMI, and full charter services, supporting both local and International customers worldwide.
With a fleet of more than 50 aircraft, which includes the British Aerospace ATP, Bombardier CRJ 200 PF, Boeing 737-300 / 400 / 800 Freighters, and the Boeing 767-200, we presently cover a capacity range from 6.5 to 40 metric tonnes.

Focus is on safe operations, high reliability, and customer service.
West Atlantic holds two Air Operating Certificates, one in the UK and one in Sweden, which together operated over 24,000 flights in 2017 whilst serving more than 50 destinations


Position Type: Coordinator Ground, Security & Emergency Response Planning

Work Pattern: Office duty

Department: Ground Operations, Security and ER department

Location: Malmö Sturup Airport

Responsible to: Manager Ground Operations, Security & ER Planning

 

Role Summary:

You will support and supervise the Company´s day-to-day ground handling services and communicate with suppliers to follow up deviations. The role includes some travelling, to inspect contracted suppliers and ensure procedures are according to Company and EASA standards. You will assist the Security and Emergency Response Planning manager in various matters, such as administration, planning and training. 

Duties:

The Coordinator Ground, Security & Emergency Response Planning reports to NP Ground Operations and the main duties are: 


• Follow up on incidents and manage reports.
• Liaise and perform inspections of suppliers and airports regarding Ground Operations, Security and Emergency Response issues.
• Establish and maintain procedures and follow up deviations.
• Update and maintain Ground Operations Manual, Security Manual and Emergency Response Manual.
• Coordinate recruitment and training for the Emergency Response Organisation.
• Perform security training for crew.
• Assist in other administrative functions within the Ground, Security and Emergency Response Planning departments. 

Qualifications:


• Possess a Swedish driving license.
• Be fluent in Swedish and English, both written and oral.
• 3 years´ previous experience from an airline, airport or handling company.
• Good skills in the Office program. 

Preferred skills:


• Dangerous Goods knowledge.
• Ground Operations knowledge, such as De-icing/anti-icing of aircraft, fueling and handling.
• Organized and structured.
• Manage projects and multitasking.
• Strong communication and coordination skills and be able to motivate people. 

If you have questions about the vacancy, please contact Ground Operations Manager, Marie Sörstrand, [email protected]

Please apply via our website: www.westatlantic.eu, click on “Join our team”.
The application shall include a CV and a personal letter. Due date for your application is 2020-03-15.

Do not wait to submit your application, selection and interview will be conducted continuously.

We are looking forward to you hear from you. Visa mindre

Bygglovsadministratör

Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa – som medarbetare, medborgare, företagare eller besökare. Tillsammans för vår vision – en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Vi söker nu en bygglovsadministratör med hög servicekänsla.  ... Visa mer
Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa – som medarbetare, medborgare, företagare eller besökare. Tillsammans för vår vision – en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Vi söker nu en bygglovsadministratör med hög servicekänsla. 

Uppdrag
Inom Bygg och miljö hanteras bygglov, kart- och mätuppdrag samt miljötillsyn. Hos oss blir du en del av vårt administratörsteam där din huvudinriktning blir bygglovsadministration. Du är också systemadministratör för vårt ärendehanteringssystem EDP Vision. Hos oss är du ett av våra ansikten utåt och därmed en god ambassadör för verksamheten i dina kontakter med allmänhet och verksamhetsutövare. Som bygglovsadministratör arbetar du med diarieföring, utskick, arkivering, ekonomisk administration och ger service till allmänheten. Du kommer att ha ett nära samarbete med våra handläggare och har många kontakter med kommuninvånare, entreprenörer, politiker och andra samarbetspartners.

Kompetens
Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete samt erfarenhet som ansvarig för ett ärendehanteringssystem, gärna EDP Vision. Kännedom om bygglovsprocessen, plan- och bygglagen eller byggverksamhet är meriterande. Du har god systemförståelse eftersom du hanterar olika typer av system, utöver ärendehanteringssytem tex fakturahantering. Vi ser gärna att du är van vid att hantera kartor och ritningar och självständigt kan söka information om adresser mm i vårt GIS-system. Din utbildningsbakgrund är förutom gymnasieutbildning gärna en påbyggnad inom plan- och bygg eller förvaltning/administration.

För att lyckas i denna roll bör du vara serviceinriktad, initiativtagande och med lätthet tar du dig an nya uppgifter. Du arbetar strukturerat och effektivitet med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Med din personlighet bidrar du till stabilitet och trygghet i gruppen. Vi vill ha ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot medborgare. 

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde snarast enligt överenskommelse.  

Varmt välkommen med din ansökan!
Rekryteringen sker med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag. Visa mindre

Administratör

Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa – som medarbetare, medborgare, företagare eller besökare. Tillsammans för vår vision – en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Uppdrag Vill du bli vår nya administratör inom verksamhetsom... Visa mer
Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa – som medarbetare, medborgare, företagare eller besökare. Tillsammans för vår vision – en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet.

Uppdrag
Vill du bli vår nya administratör inom verksamhetsområde Miljö och teknik? Här arbetar cirka 250 medarbetare som ansvarar för bland annat gator, vägar, lekplatser, anläggningsprojekt, vatten och avlopp, avfall, måltider och städ, strategisk samhällsplanering, miljötillsyn och bygglovsfrågor. Gemensamt för oss alla är att vi arbetar för en hållbar samhällsnytta och samhällsutveckling.

Uppdraget som administratör är nytt och kommer att delas mellan gatu- och parkenheten och centralt hos Miljö och teknik i Svedala kommunhus. Uppdelningen är 50/50 mellan de två verksamheterna vilket innebär att du kommer att vara på två olika arbetsplatser. Mellan de olika arbetsplatserna är det gång- och cykelavstånd. Ambitionen är att du jobbar hela dagar på de olika arbetsplatserna.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:


• fakturahantering, debitering (intern och extern)
• hantera ansökningar om tillstånd (allmän platsmark, grävtillstånd)
• registrera handlingar i ärendehanteringssystem
• svara på enklare frågor från exempelvis medborgare och företagare
• sköta administrationen kring kommunens kolonilotter
• hjälpa till vid posthantering (fysisk och digital post)
• tillsammans med kollegor stödja varandra vid frånvaro

Kompetens
Vi söker dig som har som lägst gymnasieutbildning gärna med inriktning mot administration/ekonomi. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation samt erfarenhet av administration. Meriterande är om du har erfarenhet av arbetsuppgifter i en liknande befattning och då särskilt ekonomiuppgifter. Systemförståelse är en förutsättning då du kommer att arbeta och sätta dig in i flera olika IT-system. 

Som administratör är det viktigt att du är en god representant för vår verksamhet och lätt kan kommunicera i tal och skrift med olika målgrupper. Vi vill ha ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. För att lyckas i rollen behöver du ta ett stort eget ansvar där du arbetar självständigt med dina arbetsuppgifter. Därför ser vi också att du har förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov. 

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. 

Lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Part - 145 Line Administration / Staff Scheduler

West Atlantic Cargo Airlines specializes in tailored aircraft solutions for Global Integrators, National Mail Organizations, and other B2B e-commerce suppliers with both ad-hoc and long-term demand for cargo aircraft. With more than 50 years of continuous operating experience we specialize in wet leasing, ACMI, and full charter services, supporting both local and International customers worldwide. With a fleet of more than 50 aircraft, which includes the ... Visa mer
West Atlantic Cargo Airlines specializes in tailored aircraft solutions for Global Integrators, National Mail Organizations, and other B2B e-commerce suppliers with both ad-hoc and long-term demand for cargo aircraft.

With more than 50 years of continuous operating experience we specialize in wet leasing, ACMI, and full charter services, supporting both local and International customers worldwide.
With a fleet of more than 50 aircraft, which includes the British Aerospace ATP, Bombardier CRJ 200 PF, Boeing 737-300 / 400 / 800 Freighters, and the Boeing 767-200, we presently cover a capacity range from 6.5 to 40 metric tonnes.

Focus is on safe operations, high reliability, and customer service.
West Atlantic holds two Air Operating Certificates, one in the UK and one in Sweden, which together operated over 24,000 flights in 2017 whilst serving more than 50 destinations


Part-145 Line Administration / Staff scheduler  

                                                                  

Position Type: Temporary position to cover parential leave, minimum 6 months maximum 12 months           

Work Pattern: Daytime Monday- Friday office hrs.                             

Department: WAS Part-145                     

Location: Sturup Airport, Malmö        

Reports to: Out Station Manager                           

 

Role Summary:

The Line admin/Staff scheduler function is to be seen as “the spider in the web” function. The role support both Line and Base maintenance teams, and managers, ensuring that production have the correctly skilled and capable staff at the right station when so needed.

 

Responsibilities: 


• Ensuring that we have the right skilled staff at the right station at the right time.
• Rostering and scheduling of SE and NO staff working schedules.
• Book travels and handle hotel reservations.
• Keep track on and log cost for all travel tickets, hotels and rental cars cost for the P 145 maintenance and logistic staff.
• Car permits.
• Report the costs once per month to finance dept.
• Handle and apply for airside badges.
• Schedule training together with the training Controller function.

 

Academic/Educational Requirements: 


• Academic degree or similar.
• Windows office package.
• Collective work agreements. 

 

Required Skills/Experience/knowledge:  


• Developed skill to think outside the box, finding new solutions to both old and new situation.
• Developed ability to think forward, understanding complex situations finding solutions.
• Fine with and used to work in a constantly changing work environment.
• Fluent in Swedish and English , advantage if good knowledge in German & French. 

 

Required Personal Attributes: 


• High social competence since you are going to deal with staff all the time.
• Used to handle deadlines and short timeframes.
• Normally quick to adapt to new situations and instructions.
• Service oriented.
• Self-motivated.
• Team player as well as ability to work self-supportive.
• Always finish what has started. 

Starting date: 20190701

If you have questions about the vacancy, please contact Out Station Manager Jonas Johnsson, [email protected] 

Please apply via our website: www.westatlantic.eu
The application shall include a CV and a personal letter. Selection and interviews are ongoing.

Due date for your application is 2019-04-22. Visa mindre

Bygglovsadministratör

Ansök    Apr 18    Svedala kommun    Administrativ assistent
Svedala kommun är en kommun som växer och utvecklas. Tillsammans bygger vi en attraktiv kommun och vi har många spännande utmaningar framöver. Vi söker nu en bygglovsadminstratör med hög servicekänsla och som gillar ordning och reda.  Uppdrag Inom Bygg och miljö hanteras bygglov, kart- o mätuppdrag och miljötillsyn. Hos oss blir du en del av vårt administratörsteam där din huvudinriktning blir bygglovsadministration. Du kommer vara ett av våra ansikten ut... Visa mer
Svedala kommun är en kommun som växer och utvecklas. Tillsammans bygger vi en attraktiv kommun och vi har många spännande utmaningar framöver. Vi söker nu en bygglovsadminstratör med hög servicekänsla och som gillar ordning och reda. 

Uppdrag
Inom Bygg och miljö hanteras bygglov, kart- o mätuppdrag och miljötillsyn. Hos oss blir du en del av vårt administratörsteam där din huvudinriktning blir bygglovsadministration. Du kommer vara ett av våra ansikten utåt och därmed en god ambassadör för verksamheten i dina möten med allmänhet och verksamhetsutövare. Administratörernas gemensamma arbetsuppgifter består bland annat av att ta emot telefonsamtal, posthantering, diarieföring och information. Inom byggområdet så sköter du diarieföring, utskick, arkivering, ekonomisk administration och ger service till allmänhet m fl. Du kommer att ha ett nära samarbete med våra handläggare och mycket kontakter med kommuninvånare, entreprenörer, politiker och andra samarbetspartners.

Kompetens
Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete, gärna på ett kommunalt plan- och byggnadskontor eller motsvarande. Kännedom om bygglovsprocessen, plan- och bygglagen eller byggverksamhet är meriterande. Du är van vid att hantera olika dataprogram för diarieföring, text- och bildbehandling och ekonomiredovisning. Du bör ha erfarenhet av att informera via webb och andra kanaler och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser gärna att du är van vid att hantera kartor och ritningar och självständigt kan söka information om adresser mm i vårt GIS-system. Din utbildningsbakgrund är förutom gymnasieutbildning gärna en påbyggnad inom plan- och bygg eller förvaltning/administration.

För att lyckas i denna roll bör du vara serviceinriktad, intiativtagande och med lätthet tar du dig an nya uppgifter. Du kombinerar noggrannhet med effektivitet och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Som medarbetare är du med och bidrar till avdelningens utvecklingsarbete. Vi vill ha ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot kunden. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde snarast enligt överenskommelse.  

Lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan!
Rekryteringen sker med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag. Visa mindre