Lediga jobb som Speditörer och transportmäklare i Svedala

Se lediga jobb som Speditörer och transportmäklare i Svedala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Svedala som finns hos arbetsgivaren.

Transportadministratör/Center Clerk - UPS Malmö-Sturup (Vikariat)

Vi söker nu en Transportadministratör/Center Clerk till vår exportavdelning på vårt center i Malmö. Rollen innehåller många olika arbetsuppgifter där du kommer arbeta både självständigt och i team, vi söker därför efter dig som är en lagspelare som bidrar med positiv stämning! Som Transportadministratör/Center Clerk arbetar du i huvudsak med kvalitets- och resultatuppföljning av kvälls-/PM operationen och dess exportvolymer. Du är även delaktig i att kväll... Visa mer
Vi söker nu en Transportadministratör/Center Clerk till vår exportavdelning på vårt center i Malmö. Rollen innehåller många olika arbetsuppgifter där du kommer arbeta både självständigt och i team, vi söker därför efter dig som är en lagspelare som bidrar med positiv stämning!
Som Transportadministratör/Center Clerk arbetar du i huvudsak med kvalitets- och resultatuppföljning av kvälls-/PM operationen och dess exportvolymer. Du är även delaktig i att kvälls-/PM operationen håller utsatta tider och kvalitetsmål. I arbetet ingår dessutom dagligt arbete med registrering av våra exportsändningar, kundförfrågningar via UPS interna system, statistik och rapporter samt system- och administrativt ansvar.
Vi söker dig som:
har intresse för service och god ansvarskänsla
är noggrann och flexibel
har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift
kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo
har goda datakunskaper och är van användare av MS Office

Om tjänsten:
Heltid, 40h/vecka, måndag-fredag
Vikariat med start enligt överenskommelse fram till och med 1 januari 2027
Kollektivavtal finns med Unionen

Då vi är ett säkerhetsklassat företag så kommer vi att begära in utdrag ur belastningsregistret.
Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Visa mindre

Sommarjobb som Transportadministratör/Center Clerk - UPS Malmö-Sturup

UPS paketcenter i Malmö söker Transportadministratörer/Center Clerks till sommaren 2025. Som Transportadministratör/Center Clerk arbetar du med flera olika arbetsuppgifter. Du arbetar tillsammans i ett team så i denna tjänst krävs det att du är en lagspelare och trivs med sociala kontakter och högt tempo. Du förväntas vara flexibel och ska kunna gå in och arbeta på samtliga positioner där behov finns och vara beredd att lära dig nya uppgifter löpande. Du k... Visa mer
UPS paketcenter i Malmö söker Transportadministratörer/Center Clerks till sommaren 2025. Som Transportadministratör/Center Clerk arbetar du med flera olika arbetsuppgifter. Du arbetar tillsammans i ett team så i denna tjänst krävs det att du är en lagspelare och trivs med sociala kontakter och högt tempo.
Du förväntas vara flexibel och ska kunna gå in och arbeta på samtliga positioner där behov finns och vara beredd att lära dig nya uppgifter löpande. Du kommer arbeta med hantering av paket, t.ex. processa adressändringar samt bemanning av kundmottagningen. Att koordinera leverans och upphämtning av paket förekommer också.
Tjänsten kan innebära lyft av paket och ofta sker arbetet under ett högt tempo varpå det krävs att du kan hantera olika arbetsuppgifter parallellt.
Vi söker dig som:
har intresse för service och god ansvarskänsla
är noggrann och flexibel
har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift
kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo
har goda kunskaper av MS Office, förstår teknologi och IT

Om tjänsten:
Sommarvikariat (måndag-fredag) där ena tjänsten är på heltid (40h/vecka) och den andra är på deltid (30h/vecka).
Start i början av juni till och med slutet av augusti.
Arbetsplats är i Malmö-Sturup.
Vi söker just nu flera Transportadministratörer/Center Clerks, där arbetstiderna varierar beroende på vilken roll.
Vi rekryterar löpande, sök därför tjänsten redan idag! Visa mindre

Transportadministratör/Center Clerk - UPS Malmö-Sturup

Vi söker nu en Transportadministratör/Center Clerk till vårat center i Malmö. Rollen innehåller många olika arbetsuppgifter där du kommer arbeta både självständigt och i team, vi söker därför efter dig som är en lagspelare som bidrar med positiv stämning! Som Transportadministratör/Center Clerk arbetar du i huvudsak med kvalitets- och resultatuppföljning av kvälls-/PM operationen och dess exportvolymer. Du är även delaktig i att kvälls-/PM operationen håll... Visa mer
Vi söker nu en Transportadministratör/Center Clerk till vårat center i Malmö. Rollen innehåller många olika arbetsuppgifter där du kommer arbeta både självständigt och i team, vi söker därför efter dig som är en lagspelare som bidrar med positiv stämning!
Som Transportadministratör/Center Clerk arbetar du i huvudsak med kvalitets- och resultatuppföljning av kvälls-/PM operationen och dess exportvolymer. Du är även delaktig i att kvälls-/PM operationen håller utsatta tider och kvalitetsmål. I arbetet ingår dessutom dagligt arbete med registrering av våra exportsändningar, kundförfrågningar via UPS interna system, statistik och rapporter samt system- och administrativt ansvar.
Vi söker dig som:
har intresse för service och god ansvarskänsla
är noggrann och flexibel
har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift
kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo
har goda datakunskaper och är van användare av MS Office

Om tjänsten:
Deltid, 30h/vecka, måndag-fredag
Tillsvidareanställning som startar med 6 månaders provanställning
Kollektivavtal finns med Unionen

Då vi är ett säkerhetsklassat företag så kommer vi att begära in utdrag ur belastningsregistret.
Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Visa mindre

Sommarjobb som Transportadministratör/Center Clerk - UPS Malmö-Sturup

UPS paketcenter i Malmö söker Transportadministratör/Driver Check In-Clerk till sommaren. Som Transportadministratör/Driver Check In-Clerk på Inhouse Operations arbetar du med många olika arbetsuppgifter. Du arbetar tillsammans i ett team så i denna tjänst krävs det att du är en lagspelare. Du förväntas vara flexibel och ska kunna gå in och arbeta på samtliga positioner där behov finns och vara beredd att lära dig nya uppgifter löpande. Du kommer främst ar... Visa mer
UPS paketcenter i Malmö söker Transportadministratör/Driver Check In-Clerk till sommaren. Som Transportadministratör/Driver Check In-Clerk på Inhouse Operations arbetar du med många olika arbetsuppgifter. Du arbetar tillsammans i ett team så i denna tjänst krävs det att du är en lagspelare.
Du förväntas vara flexibel och ska kunna gå in och arbeta på samtliga positioner där behov finns och vara beredd att lära dig nya uppgifter löpande. Du kommer främst arbeta med hantering av paket, processa adressändringar samt bemanning av kundmottagningen. Tjänsten kan innebära lyft av paket och ofta sker arbetet under ett högt tempo var på det krävs att du kan hantera olika arbetsuppgifter parallellt.
Vi söker dig som:
har intresse för service och god ansvarskänsla
är noggrann och flexibel
har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift
kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo
har goda kunskaper av MS Office, förstår teknologi och IT

Om tjänsten:
Tjänsten är ett sommarvikariat på heltid med start i början av juni till och med slutet av augusti.
Arbetstiderna är måndagar till fredagar mellan klockan 16:00-01:00.
Lön och villkor enligt kollektivavtal med Svenska Transportarbetareförbundet.
Vi rekryterar löpande, sök därför tjänsten redan idag! Visa mindre

Transportadministratör/Center Clerk - UPS Malmö-Sturup

Vi söker nu en Transportadministratör/Center Clerk till vår exportavdelning på vårt center i Malmö. Rollen innehåller många olika arbetsuppgifter där du kommer arbeta både självständigt och i team, vi söker därför efter dig som är en lagspelare som bidrar med positiv stämning! Som Transportadministratör/Center Clerk arbetar du i huvudsak med kvalitets- och resultatuppföljning av kvälls-/PM operationen och dess exportvolymer. Du är även delaktig i att kväll... Visa mer
Vi söker nu en Transportadministratör/Center Clerk till vår exportavdelning på vårt center i Malmö. Rollen innehåller många olika arbetsuppgifter där du kommer arbeta både självständigt och i team, vi söker därför efter dig som är en lagspelare som bidrar med positiv stämning!
Som Transportadministratör/Center Clerk arbetar du i huvudsak med kvalitets- och resultatuppföljning av kvälls-/PM operationen och dess exportvolymer. Du är även delaktig i att kvälls-/PM operationen håller utsatta tider och kvalitetsmål. I arbetet ingår dessutom dagligt arbete med registrering av våra exportsändningar, kundförfrågningar via UPS interna system, statistik och rapporter samt system- och administrativt ansvar.
Vi söker dig som:
har intresse för service och god ansvarskänsla
är noggrann och flexibel
har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift
kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo
har goda datakunskaper och är van användare av MS Office

Om tjänsten:
Deltid, 30h/vecka, måndag-fredag
Tillsvidareanställning som startar med 6 månaders provanställning
Kollektivavtal finns med Unionen

Då vi är ett säkerhetsklassat företag så kommer vi att begära in utdrag ur belastningsregistret.
Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Visa mindre

Sommarjobb som Transportadministratör/Driver Check In-Clerk, Malmö-Sturup

UPS paketcenter i Malmö söker Transportadministratör/Driver Check In-Clerk till sommaren. Som Transportadministratör/Driver Check In-Clerk på Inhouse Operations arbetar du med många olika arbetsuppgifter. Du arbetar tillsammans i ett team så i denna tjänst krävs det att du är en lagspelare. Du förväntas vara flexibel och ska kunna gå in och arbeta på samtliga positioner där behov finns och vara beredd att lära dig nya uppgifter löpande. Du kommer främst ar... Visa mer
UPS paketcenter i Malmö söker Transportadministratör/Driver Check In-Clerk till sommaren. Som Transportadministratör/Driver Check In-Clerk på Inhouse Operations arbetar du med många olika arbetsuppgifter. Du arbetar tillsammans i ett team så i denna tjänst krävs det att du är en lagspelare.
Du förväntas vara flexibel och ska kunna gå in och arbeta på samtliga positioner där behov finns och vara beredd att lära dig nya uppgifter löpande. Du kommer främst arbeta med hantering av paket, processa adressändringar samt bemanning av kundmottagningen. Tjänsten kan innebära lyft av paket och ofta sker arbetet under ett högt tempo var på det krävs att du kan hantera olika arbetsuppgifter parallellt.
Vi söker dig som:
har intresse för service och god ansvarskänsla
är noggrann och flexibel
har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift
kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo
har goda kunskaper av MS Office, förstår teknologi och IT

Om tjänsten:
Tjänsten är ett sommarvikariat på heltid med start i mitten av juni till och med mitten av augusti.
Arbetstiderna är måndagar till fredagar mellan klockan 16:00-01:00.
Lön och villkor enligt Kollektivavtal med Svenska Transportarbetareförbundet.
Vi rekryterar löpande, sök därför tjänsten redan idag! Visa mindre

Sommarjobb som Transportadministratör/Center Clerk, UPS Malmö-Sturup

UPS paketcenter i Malmö söker Transportadministratör/Center Clerk till sommaren. Som Transportadministratör/Center Clerk på Inhouse Operations arbetar du med flera olika arbetsuppgifter. Du arbetar tillsammans i ett team så i denna tjänst krävs det att du är en lagspelare och trivs med sociala kontakter. Du kommer främst arbeta med att koordinera leverans och upphämtning av paket, samt hantera och lösa frågor från både interna och externa kunder. Du förvän... Visa mer
UPS paketcenter i Malmö söker Transportadministratör/Center Clerk till sommaren. Som Transportadministratör/Center Clerk på Inhouse Operations arbetar du med flera olika arbetsuppgifter. Du arbetar tillsammans i ett team så i denna tjänst krävs det att du är en lagspelare och trivs med sociala kontakter.
Du kommer främst arbeta med att koordinera leverans och upphämtning av paket, samt hantera och lösa frågor från både interna och externa kunder. Du förväntas vara flexibel och ska kunna arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt vilket kräver att du har lätt för att lära och ta dig an nya arbetsuppgifter. Tjänsten kan även innebära en viss pakethantering.
Vi söker dig som:
har intresse för service och god ansvarskänsla
är noggrann och flexibel
har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift
kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo
har goda kunskaper av MS Office, förstår teknologi och IT

Om tjänsten:
Tjänsten är ett sommarvikariat på heltid med start i mitten av juni till och med mitten av augusti.
Arbetstiderna är måndagar till fredagar mellan klockan 08.00-17.00.
Kollektivavtal finns med Unionen.
Vi rekryterar löpande, sök därför tjänsten redan idag! Visa mindre

Transportadministratör/Center Clerk - UPS Malmö-Sturup (Vikariat)

Vi söker en Transportadministratör/Center Clerk till vårt center i Malmö-Sturup. Som Transportadministratör/Center Clerk på Inhouse Operations arbetar du med flera olika arbetsuppgifter. Du arbetar tillsammans i ett team så i denna tjänst krävs det att du är en lagspelare och trivs med sociala kontakter. Du kommer främst arbeta med att koordinera leverans och upphämtning av paket, samt hantera och lösa frågor från både interna och externa kunder. Du förvän... Visa mer
Vi söker en Transportadministratör/Center Clerk till vårt center i Malmö-Sturup. Som Transportadministratör/Center Clerk på Inhouse Operations arbetar du med flera olika arbetsuppgifter. Du arbetar tillsammans i ett team så i denna tjänst krävs det att du är en lagspelare och trivs med sociala kontakter.
Du kommer främst arbeta med att koordinera leverans och upphämtning av paket, samt hantera och lösa frågor från både interna och externa kunder. Du förväntas vara flexibel och ska kunna arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt vilket kräver att du har lätt för att lära och ta dig an nya arbetsuppgifter. Tjänsten kan även innebära en viss pakethantering.
Vi söker dig som:
Har intresse för service och god ansvarskänsla.
Är noggrann och flexibel.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
Kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo.
Har goda kunskaper av MS Office, förstår teknologi och IT.

Om tjänsten:
Tjänsten är ett vikariat på heltid (40 h/vecka) med start enligt överenskommelse till mars 2025.
Arbetstiderna är måndagar till fredagar mellan klockan 08.00-17.00 (arbetstiden kan variera).
Kollektivavtal finns med Unionen.

Då vi är ett säkerhetsklassat företag så kommer vi att begära in utdrag ur belastningsregistret.
Vi rekryterar löpande, sök därför tjänsten redan idag! Visa mindre

Transportadministratör/Driver Check-In Clerk, UPS Malmö-Sturup

Som Transportadministratör/Driver Check-In Clerk på vår terminal i Malmö-Sturup arbetar du med många olika arbetsuppgifter. Du förväntas vara flexibel och ska kunna gå in och arbeta där behov finns och vara beredd att lära dig nya uppgifter löpande. Du kommer främst att arbeta med att adressändra paket och att ta emot chaufförerna och returpaketen på kvällen samt registrera och arbeta med hold-paket och att säkerställa att paket är i skick för leverans. Tj... Visa mer
Som Transportadministratör/Driver Check-In Clerk på vår terminal i Malmö-Sturup arbetar du med många olika arbetsuppgifter.
Du förväntas vara flexibel och ska kunna gå in och arbeta där behov finns och vara beredd att lära dig nya uppgifter löpande. Du kommer främst att arbeta med att adressändra paket och att ta emot chaufförerna och returpaketen på kvällen samt registrera och arbeta med hold-paket och att säkerställa att paket är i skick för leverans. Tjänsten innefattar lyft av paket och ofta sker arbetet under ett högt tempo varpå det krävs att du kan hantera olika arbetsuppgifter parallellt och är vid god fysik. Viss bemanning av kundmottagning förekommer.
Eftersom arbetsplatsen är Malmö-Airport och arbetstiderna är kvällstid, ses körkort och tillgång till bil som en förutsättning.
Vi söker dig som:
har utmärkt servicekänsla
är noggrann och flexibel
har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift
kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo
har goda kunskaper i Officepaketet.

Om tjänsten
Varaktighet: Tillsvidaretjänst på deltid 6 timmar, tillträde snarast möjligast
Arbetstider: Vardagar mellan kl.16:00–22:00
Placering: Malmö Airport – Sturup
Kollektivavtal finns med Svenska Transportarbetareförbundet


Då vi är ett säkerhetsklassat företag så kommer vi att begära in utdrag ur belastningsregistret.
Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Visa mindre

Administratör/Center Clerk

This position performs general office duties respective to the supported group, such as data manipulation, planning, package handling, shipping, auditing, inventory, customer support, operations support, etc. He/She performs other tasks as requested. We are looking for someone with the following qualities: Can handle work under time pressure Is accurate and efficient Can work independently as well as in a team, periodically at a very high pace Fluent in En... Visa mer
This position performs general office duties respective to the supported group, such as data manipulation, planning, package handling, shipping, auditing, inventory, customer support, operations support, etc. He/She performs other tasks as requested.
We are looking for someone with the following qualities:
Can handle work under time pressure
Is accurate and efficient
Can work independently as well as in a team, periodically at a very high pace
Fluent in English both speech and writing
Has good computer skills and is a familiar user of MS Office
About the service:
Permanent employment with a 6-month trial period, part-time.
Working hours between 16:00 and 22:00
Location: UPS center in Malmö, Sturup
As we are a security-classified company, we will request extracts from the load register.
We are constantly recruiting, so apply for the position today! Visa mindre

Transportadministratör/Center Clerk, UPS Malmö-Sturup

Vi söker nu Transportadministratörer (Center Clerk) till vårat center i Malmö. Rollen innehåller många olika arbetsuppgifter där du kommer arbeta både självständigt och i team, vi söker därför efter dig som är en lagspelare som bidrar med positiv stämning! Du förväntas vara flexibel och kunna gå in och arbeta på samtliga positioner där behov finns och vara beredd att lära dig nya uppgifter löpande. Du kommer främst arbeta med hantering av paket och adressä... Visa mer
Vi söker nu Transportadministratörer (Center Clerk) till vårat center i Malmö. Rollen innehåller många olika arbetsuppgifter där du kommer arbeta både självständigt och i team, vi söker därför efter dig som är en lagspelare som bidrar med positiv stämning!
Du förväntas vara flexibel och kunna gå in och arbeta på samtliga positioner där behov finns och vara beredd att lära dig nya uppgifter löpande. Du kommer främst arbeta med hantering av paket och adressändringar samt bemaning av kundmottagningen. Tjänsten kan innebära lyft av paket och ofta sker arbetet under ett högt tempo var på det krävs att du kan hantera olika arbetsuppgifter parallellt.
Vi söker dig som:
har intresse för service och god ansvarskänsla
är noggrann och flexibel
har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift
kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo
har goda kunskaper datakunskaper och är van användare av MS Office

Om tjänsten:
Deltid med 6 timmars arbetsdag
Arbetstiderna är mellan kl. 16:30-22:00.

Då vi är ett säkerhetsklassat företag så kommer vi att begära in utdrag ur belastningsregistret.
Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Visa mindre

Bokningsadministratör till transportföretag

Ansök    Feb 24    JKS Sverige AB    Transportadministratör
Vi söker en serviceinriktad bokningsadministratör till vår kund inom transportbranschen. Arbetsuppgifter I din roll som bokningsadministratör arbetar du nära speditörerna och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara;   bevaka mail och lägga in transportbokningar hantera fraktdokument och kvittenser arkivering kontakt med kunder och chaufförer annan koordinering och samordning kring transporter I övrigt kommer du att vara behjälplig med andra ... Visa mer
Vi söker en serviceinriktad bokningsadministratör till vår kund inom transportbranschen.

Arbetsuppgifter
I din roll som bokningsadministratör arbetar du nära speditörerna och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara;
  bevaka mail och lägga in transportbokningar
hantera fraktdokument och kvittenser
arkivering
kontakt med kunder och chaufförer
annan koordinering och samordning kring transporter
I övrigt kommer du att vara behjälplig med andra administrativa och praktiska uppgifter på kontoret, då man inom företaget hjälps åt och arbetar över gränserna vid behov. Arbetet utförs i företagets eget transportsystem, som du får lära dig på plats.

Tjänsten är på heltid och ska tillsättas i maj. Arbetstiderna är måndag till fredag 08.00-16.30, med viss flexibilitet.

Tjänsten innebär en anställning inom vår konsultverksamhet och för rätt person kan det finnas möjlighet till en anställning hos vår kund på sikt. 

Kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi ser gärna att du har administrativ erfarenhet och gärna förståelse och intresse för logistik och spedition. Gärna erfarenhet av kundkontakter och kundservice. Har du erfarenhet inom transportbranschen eller liknande är det meriterande, men det är viktigare att du ser fördelarna i att börja från grunden och att du har viljan och drivet att utvecklas i din roll.

Som bokningsadministratör är det viktigt att du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du har sinne för administration och trivs med både rutinuppgifter och problemlösning. Som person är du social, kommunikativ och flexibel. Du trivs i en serviceroll och är serviceinriktad, lösningsorienterad och samarbetsvillig. Då är också prestigelös och hjälper gärna till där det behövs. Svenska och engelska behärskar du obehindrat och dina datorkunskaper är goda.

Vi erbjuder dig
Möjligheten att arbeta på JKS Sverige i ett spännande uppdrag hos vår kund. JKS har kollektivavtal och följer de regler och avtal som finns på arbetsmarknaden, så att du som konsult kan känna dig trygg i din anställning hos oss.

Ansökan
Känner du att du är rätt person för tjänsten? Sök gärna tjänsten redan idag, då vi gör löpande urval. Registrera ditt CV på www.jksgroup.se och sök tjänsten via ansökningslänken. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Borg på telefonnummer: 040-10 12 19.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Bokningsadministratör till transportföretag

Vi söker en serviceinriktad bokningsadministratör till vår kund inom transportbranschen. Arbetsuppgifter I din roll som bokningsadministratör arbetar du nära speditörerna och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara;   bevaka mail och lägga in transportbokningar hantera fraktdokument och kvittenser arkivering kontakt med kunder och chaufförer annan koordinering och samordning kring transporter I övrigt kommer du att vara behjälplig med andra ... Visa mer
Vi söker en serviceinriktad bokningsadministratör till vår kund inom transportbranschen.

Arbetsuppgifter
I din roll som bokningsadministratör arbetar du nära speditörerna och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara;
  bevaka mail och lägga in transportbokningar
hantera fraktdokument och kvittenser
arkivering
kontakt med kunder och chaufförer
annan koordinering och samordning kring transporter
I övrigt kommer du att vara behjälplig med andra administrativa och praktiska uppgifter på kontoret, då man inom företaget hjälps åt och arbetar över gränserna vid behov. Arbetet utförs i företagets eget transportsystem, som du får lära dig på plats.

Tjänsten är på heltid och ska tillsättas i maj. Arbetstiderna är måndag till fredag 08.00-16.30, med viss flexibilitet.

Tjänsten innebär en anställning inom vår konsultverksamhet och för rätt person kan det finnas möjlighet till en anställning hos vår kund på sikt. 

Kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi ser gärna att du har administrativ erfarenhet och gärna förståelse och intresse för logistik och spedition. Gärna erfarenhet av kundkontakter och kundservice. Har du erfarenhet inom transportbranschen eller liknande är det meriterande, men det är viktigare att du ser fördelarna i att börja från grunden och att du har viljan och drivet att utvecklas i din roll.

Som bokningsadministratör är det viktigt att du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du har sinne för administration och trivs med både rutinuppgifter och problemlösning. Som person är du social, kommunikativ och flexibel. Du trivs i en serviceroll och är serviceinriktad, lösningsorienterad och samarbetsvillig. Då är också prestigelös och hjälper gärna till där det behövs. Svenska och engelska behärskar du obehindrat och dina datorkunskaper är goda.

Vi erbjuder dig
Möjligheten att arbeta på JKS Sverige i ett spännande uppdrag hos vår kund. JKS har kollektivavtal och följer de regler och avtal som finns på arbetsmarknaden, så att du som konsult kan känna dig trygg i din anställning hos oss.

Ansökan
Känner du att du är rätt person för tjänsten? Sök gärna tjänsten redan idag, då vi gör löpande urval. Registrera ditt CV på www.jksgroup.se och sök tjänsten via ansökningslänken. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Borg på telefonnummer: 040-10 12 19.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Administratör/Center Clerk

Administratör/Center Clerk sökes till UPS Malmö-Sturup UPS söker nu en Administratör/Center Clerk till vårt paketcenter i Malmö-Sturup. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Rollen innehåller många olika arbetsuppgifter där du kommer arbeta både självständigt och i team, vi söker därför efter dig som är en lagspelare som bidrar med positiv stämning! Du förväntas vara flexibel och kunna gå in och arbeta på samtliga positioner där behov finns och vara beredd att lär... Visa mer
Administratör/Center Clerk sökes till UPS Malmö-Sturup
UPS söker nu en Administratör/Center Clerk till vårt paketcenter i Malmö-Sturup.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Rollen innehåller många olika arbetsuppgifter där du kommer arbeta både självständigt och i team, vi söker därför efter dig som är en lagspelare som bidrar med positiv stämning!
Du förväntas vara flexibel och kunna gå in och arbeta på samtliga positioner där behov finns och vara beredd att lära dig nya uppgifter löpande. Du kommer främst arbeta med administrativa uppgifter men även viss pakethantering förekommer samt bemaning av kundmottagningen. Tjänsten kan innebära lyft av paket och ofta sker arbetet under ett högt tempo var på det krävs att du kan hantera olika arbetsuppgifter parallellt.
Vi söker dig som:
- Har intresse för service och god ansvarskänsla
- Är noggrann och flexibel
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift
- Kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo
- Har goda datorkunskaper och är van användare av MS Office
Om tjänsten:
Arbetstider: Mån-fre mellan 08:00-17:00, arbetstiderna kan dock variera.
Omfattning: Heltid 40 timmar per vecka.
Varaktighet: Vikariat med start snarast fram till och med 2023-01-11.
Kollektivavtal finns med Unionen.
Tjänsten kommer tillsättas så snart vi hittat rätt kandidat, sök därför tjänsten redan idag!
Frågor om tjänsten besvaras av Marcus Lovén, Operations Team Leader Malmö-Sturup, [email protected] Visa mindre

Global Freight Process Owner

Ansök    Maj 26    SANDVIK AB    Speditionstjänsteman
At?Sandvik Rock Processing Solutions, we’re passionate about development and advanced technology, and we always aim to offer the best possible experience for our customers. For division Stationary Crushing and Screening and our Global Planning team, we’re?looking for someone to take on the position as Global Freight Process Owner in Svedala. This is a central and global role where you get the opportunity make your mark on our business in an open and collab... Visa mer
At?Sandvik Rock Processing Solutions, we’re passionate about development and advanced technology, and we always aim to offer the best possible experience for our customers. For division Stationary Crushing and Screening and our Global Planning team, we’re?looking for someone to take on the position as Global Freight Process Owner in Svedala. This is a central and global role where you get the opportunity make your mark on our business in an open and collaborative group!
Your mission
In this position, you control the commercial impact of the complete range of activities within global logistics. As process owner, you lead change within the area and implement new ways of working when necessary, and you communicate our requirements for RFQs to select TMS, new systems and carriers. You’re responsible for administering an effective system that meets our needs of efficient transportation of raw materials, component parts and finished goods - making sure that our processes are followed and that they are in line with our overall strategy for Global Planning initiatives.
Our mission is clear - to develop freight processes that keep freight costs & service under a certain level and supporting our strategy. By ensuring that we select the best carriers suited to our needs and strategy, and continuously evaluate carrier performance, you make sure we get the best possible service needed for our business. Part of this is to optimize our way of transport, such as milk rounds, consolidations, and different routes. One example is to collaborate and share knowledge of our processes with our Control Towers to optimize our way of working and implementing new activities for different flows. You also make sure that there is an open and continuous stream of communication between carriers and our business to make sure that we’re all up to speed on current situations. Taking lead in developing our freight systems or ERPs, you also test and document the results, and you make sure that all material and data input in our systems are correct. Providing systems- and process-training for the business, you’re an enabler in making sure our key stakeholders keep their pace.
Some travel is a natural part of your job under normal circumstances.
Your character
We’re looking for someone with previous experience working with freight and process development. You have a relevant academic degree, or the equivalent experience, along with previous experience of stakeholder management. Your technical aptitude, data and analytical skills allows you to translate data into useful insights and actions, and, as we act in a global setting, you need excellent verbal and written communication skills in English.
Your personality is very important to us. With a holistic view on both the business and your own work, you easily plan, prioritize and maintain a high focus on your delivery in optimizing our processes and workflows. As a networking team player, you know that successful delivery and a job well done is a team effort, and as you’re an important point of contact for, and a liaison between Sandvik and our partners, you successfully interact with different stakeholders on all levels. Last but not least, we put great value in your excellent communication skills, as you present information, requirements and solutions in a way that is clear and easy to understand.
Our culture
At Sandvik, we’re tech driven, innovative and entrepreneurial. We believe that success is a team effort so we value diversity and are committed to creating an inclusive culture where people can be themselves and reach their full potential. So, we invest in supporting each other, learning together and celebrating our differences. Visit our stories hub, LinkedIn or Facebook to get to know us further.
Application
We look forward to your application and ask you to send it no later than June 9, 2021. We have an open and fair recruitment process - where we welcome all applicants and evaluate every unique application in line with the specified requirements profile to find the best match for the position.
Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career (Job ID: R0027898).
Contact information
For further information about this position, please contact:
David Andrae, recruiting manager, +46 (0)070 616 04 56
Union contacts
Mårten Lindberg, Unionen, +46 (0)40 409 240
Riccardo Repetto, Akademikerföreningen, +46 (0)40 409 394
Michael Wicktor-Ohlsson, Ledarna, +46 (0)40 409 025
For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.
Recruitment Specialist
Ulrika Gruffman

We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

Trafikledare

Ansök    Feb 11    Logent AB    Speditör
Letar du efter en ny utmaning? För kunds räkning söker Logent en trafikledare till Malmö. Om tjänsten I tjänsten som trafikledare koordinerar, hanterar och rapporterar du avvikelser i trafiken. Tjänsten är en servicefunktion där du är en viktig aktör för att säkerställa kundnöjdhet och god trafik. Som trafikledare ansvarar du för att hantera paket, trafikleda chaufförer samt diverse administrativa arbetsuppgifter i interna datorsystem. Arbetet innefattar ... Visa mer
Letar du efter en ny utmaning? För kunds räkning söker Logent en trafikledare till Malmö.

Om tjänsten
I tjänsten som trafikledare koordinerar, hanterar och rapporterar du avvikelser i trafiken. Tjänsten är en servicefunktion där du är en viktig aktör för att säkerställa kundnöjdhet och god trafik. Som trafikledare ansvarar du för att hantera paket, trafikleda chaufförer samt diverse administrativa arbetsuppgifter i interna datorsystem. Arbetet innefattar kontakt med underleverantörer och chaufförer samt även kundservice.

Arbetet är placerat i Svedala, vid Malmö Airport. Därav körkort och tillgång till bil är ett krav. Arbetstiden är förlagd måndag – fredag mellan klockan 05:30-13:30, 11:30-19:30 eller 08:00-16:00.


Din profil
Vi söker dig som känner dig trygg med att sätta sig in i nya rutiner och arbetsuppgifter. För att kunna utföra rollen väl är det viktigt att du är noggrann, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du ska även ha god samarbetsförmåga, vara prestigelös, flexibel och kunna se lösningar på problem som kan uppstå.

Eftersom du är kundens ansikte utåt är det viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt och en positiv inställning. Då mycket av kontakten inom företaget hålls på svenska och engelska är det av vikt att du behärskar dessa språk i tal och skrift samt har goda datorkunskaper.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande:
Erfarenhet från att ha arbetat inom transportverksamheten.


Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.

Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!

Läs mer på www.logent.se


Om ansökan
Ansvarig konsultchef går igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och göra urval. Är du en av dem som går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att bli kontaktad för en första intervju.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre