Lediga jobb som Orderplanerare i Svedala

Se lediga jobb som Orderplanerare i Svedala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Svedala som finns hos arbetsgivaren.

Logistik- och inköpskoordinator

The West Atlantic Group is one of the markets leading providers of dedicated airfreight service to European National Mail Organisations and airfreight capacity to Global Integrators and freight forwarders. In year 2020 West Atlantic Group merged with SwiftAir, Spain. The merged Group has a well-established geographic network and operate a customised aircraft fleet of 85+ aircraft, which includes the British Aerospace ATP, ATR-42/72, Bombardier CRJ 200 PF, ... Visa mer
The West Atlantic Group is one of the markets leading providers of dedicated airfreight service to European National Mail Organisations and airfreight capacity to Global Integrators and freight forwarders. In year 2020 West Atlantic Group merged with SwiftAir, Spain. The merged Group has a well-established geographic network and operate a customised aircraft fleet of 85+ aircraft, which includes the British Aerospace ATP, ATR-42/72, Bombardier CRJ 200 PF, Embraer 120F, Boeing 737-300 / 400/ 800 and Boeing 757. West Atlantic was founded in 1962 and it’s headquartered in office buildings at Malmö Airport, Sweden. Operation is performed all over Europe with a staff around 650+ employees. West Atlantic and SwiftAir aircrafts supported by the Central Logistics Team mainly functioning from Malmo/Sturup in Sweden and Madrid in Spain.

Ett fantastiskt tillfälle att få arbeta för ett av Europas ledande fraktflygbolag.

West Atlantic söker en Back Order Controller för att arbeta som en del av vårt logistikteam på Malmo Airport.

Om Jobbet

Du blir en del av ett team som ansvarar för att koordinera försörjningskedjan av reservdelar till våra flygplan inom West Atlantic-koncernen. Vilket innebär att säkerställa att logistiken fungerar enligt gängse regler och rutiner genom att tillse att leveranser sker till rätt plats i rätt tid, för att garantera kundnöjdhet.

Ansvarsområden 


• Spåra upp internt och förflytta, eller köpa in, reservdelar enligt plan för lager och defekter. 


• Säkerställa att alla komponenter är enligt korrekt specifikation och att arbetet utförs enligt gällande SOP. 


• Säkerställa att alla reservdelar levereras i rätt tid, till rätt destination; övervaka och granska kontinuerligt. 


• Lösa problem avseende avvikelse från lager, t.ex. sena leveranser, ej l levererade varor, leveranser till fel destination etc. Se till att snabb och effektiv kommunikation sker med alla inblandade avdelningar och intressenter. 


• Organisera kostnadseffektiva transporter för alla reservdelar baserat på prioritet. 


• Samarbeta med alla relevanta avdelningar för att säkerställa att lagernivåerna hålls på rätt nivå enligt företagets krav. 


• Underhålla och uppdatera våra IT-system för att säkerställa att korrekt lagerinformation finns tillgänglig hela tiden. 


• Känna till och upprätthålla aktuell kunskap om relevanta tullbestämmelser för att säkerställa efterlevnad kontinuerligt. 


• Assistera och vara behjälplig till förrådspersonalen vid behov.

Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom logistik, lager och inköp. Du har en utomordentlig förmåga att organisera och planera. Du är en fena på att lösa problem och du har en stor initiativförmåga. Arbetet innebär både att arbeta i grupp och ensam så du behöver vara bekväm i båda situationerna. Har du tidigare arbetat inom flygindustrin och har erfarenheter av att arbeta med farligt gods och lagersystem så är det en stor merit. 

Vi söker dig som har minst utbildning på gymnasienivå. För att fixa jobbet behöver du ha goda kunskaper i att kommunicera på Svenska och Engelska i både tal och skrift. Du behöver ha en god IT kompetens och vara en van användare av Microsoft 360. Då arbetsplatsen är på Malmö Airport så är det ett krav att du har körkort och tillgång till bil.

Om anställningen

Tillsvidareanställning på heltid, skiftgående 24/7. Tillträde enligt överenskommelse.

Övrigt

I denna rekrytering kommer en säkerhetsprövning genomföras. Om du har frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Supply Chain Manager Josip Lukic, [email protected]

Observera att vi inte tar emot CV via mail.

Vänligen ansök genom att klicka på “Apply” knappen nederst på sidan.
Ansökan skall innehålla CV och ett personligt brev. Intervjuer och urval sker löpande, rekryteringen kan därför stängas innan sista datum.

Sista datum för ansökan är 2023-01-31 Visa mindre

Logistik- och inköpskoordinator

Ansök    Dec 27    West Atlantic Sweden AB    Orderplanerare
The West Atlantic Group is one of the markets leading providers of dedicated airfreight service to European National Mail Organisations and airfreight capacity to Global Integrators and freight forwarders. In year 2020 West Atlantic Group merged with SwiftAir, Spain. The merged Group has a well-established geographic network and operate a customised aircraft fleet of 85+ aircraft, which includes the British Aerospace ATP, ATR-42/72, Bombardier CRJ 200 PF, ... Visa mer
The West Atlantic Group is one of the markets leading providers of dedicated airfreight service to European National Mail Organisations and airfreight capacity to Global Integrators and freight forwarders. In year 2020 West Atlantic Group merged with SwiftAir, Spain. The merged Group has a well-established geographic network and operate a customised aircraft fleet of 85+ aircraft, which includes the British Aerospace ATP, ATR-42/72, Bombardier CRJ 200 PF, Embraer 120F, Boeing 737-300 / 400/ 800 and Boeing 757. West Atlantic was founded in 1962 and it’s headquartered in office buildings at Malmö Airport, Sweden. Operation is performed all over Europe with a staff around 650+ employees. West Atlantic and SwiftAir aircrafts supported by the Central Logistics Team mainly functioning from Malmo/Sturup in Sweden and Madrid in Spain.

Ett fantastiskt tillfälle att få arbeta för ett av Europas ledande fraktflygbolag.

West Atlantic söker en Back Order Controller för att arbeta som en del av vårt logistikteam på Malmo Airport.

Om Jobbet

Du blir en del av ett team som ansvarar för att koordinera försörjningskedjan av reservdelar till våra flygplan inom West Atlantic-koncernen. Vilket innebär att säkerställa att logistiken fungerar enligt gängse regler och rutiner genom att tillse att leveranser sker till rätt plats i rätt tid, för att garantera kundnöjdhet.

Ansvarsområden 


• Spåra upp internt och förflytta, eller köpa in, reservdelar enligt plan för lager och defekter. 


• Säkerställa att alla komponenter är enligt korrekt specifikation och att arbetet utförs enligt gällande SOP. 


• Säkerställa att alla reservdelar levereras i rätt tid, till rätt destination; övervaka och granska kontinuerligt. 


• Lösa problem avseende avvikelse från lager, t.ex. sena leveranser, ej l levererade varor, leveranser till fel destination etc. Se till att snabb och effektiv kommunikation sker med alla inblandade avdelningar och intressenter. 


• Organisera kostnadseffektiva transporter för alla reservdelar baserat på prioritet. 


• Samarbeta med alla relevanta avdelningar för att säkerställa att lagernivåerna hålls på rätt nivå enligt företagets krav. 


• Underhålla och uppdatera våra IT-system för att säkerställa att korrekt lagerinformation finns tillgänglig hela tiden. 


• Känna till och upprätthålla aktuell kunskap om relevanta tullbestämmelser för att säkerställa efterlevnad kontinuerligt. 


• Assistera och vara behjälplig till förrådspersonalen vid behov.

Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom logistik, lager och inköp. Du har en utomordentlig förmåga att organisera och planera. Du är en fena på att lösa problem och du har en stor initiativförmåga. Arbetet innebär både att arbeta i grupp och ensam så du behöver vara bekväm i båda situationerna. Har du tidigare arbetat inom flygindustrin och har erfarenheter av att arbeta med farligt gods och lagersystem så är det en stor merit. 

Vi söker dig som har minst utbildning på gymnasienivå. För att fixa jobbet behöver du ha goda kunskaper i att kommunicera på Svenska och Engelska i både tal och skrift. Du behöver ha en god IT kompetens och vara en van användare av Microsoft 360. Då arbetsplatsen är på Malmö Airport så är det ett krav att du har körkort och tillgång till bil.

Om anställningen

Tillsvidareanställning på heltid, skiftgående 24/7. Tillträde enligt överenskommelse.

Övrigt

I denna rekrytering kommer en säkerhetsprövning genomföras. Om du har frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Supply Chain Manager Josip Lukic, [email protected]

Observera att vi inte tar emot CV via mail.

Vänligen ansök genom att klicka på “Apply” knappen nederst på sidan.
Ansökan skall innehålla CV och ett personligt brev. Intervjuer och urval sker löpande, rekryteringen kan därför stängas innan sista datum.

Sista datum för ansökan är 2023-01-31 Visa mindre

Produktionsplanerare till Svedala

Ansök    Sep 14    Randstad AB    Orderplanerare
Arbetsbeskrivning Har du tidigare erfarenhet av produktionsplanering? Är du intresserad av att arbeta i en roll med många kontaktytor mellan olika avdelningar men även över hela världen? Då har vi ett spännande uppdrag till dig. Just nu söker vi en produktionsplanerare till vår kund i Svedala. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektiv... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av produktionsplanering? Är du intresserad av att arbeta i en roll med många kontaktytor mellan olika avdelningar men även över hela världen? Då har vi ett spännande uppdrag till dig. Just nu söker vi en produktionsplanerare till vår kund i Svedala.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du kommer att ansvara för en del av produktionsplaneringen på siten i Svedala och dela arbetet med en kollega. Arbetet innebär olika fokusområden – dels som produktionsplanerare mot deras produktion men också som back-up som orderkoordinator för inkommande eftermarknadsorders.

Ditt dagliga jobb innebär bland annat:
- ordererkänna nya orders från kund samt svara på ledtidsförfrågningar.
- frisläppa orderförslag till produktion.
- se till så det finns uppdaterad och korrekt information i systemen. 
- nära samarbete med övriga produktionsområden på siten samt inköpsavdelningen, för att säkerställa att önskat material finns tillgängligt i rätt tid och rätt mängd.

Kvalifikationer
Du har:
- en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. 
- erfarenhet av liknande roller inom produktionsplanering, logistik och produktionsflöden där du hanterat ordrar, ledtider, transporter och lagersaldon.
- god kunskap inom Office 365 
- flytande svenska och engelska i både tal och skrift
- du är driven, nyfiken och vill utvecklas i din roll.

Som person ser vi att du är noggrann och analytisk eftersom du ska administrera och följa upp stora mängder data. Vi ser också att du är en lösningsorienterad och nyfiken lagspelare. Det är meriterande om du har kunskap inom M3.

Ansökan
2022-09-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Camilla Olsson, konsultchef, [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Back Order Controller

Ansök    Okt 18    West Atlantic Sweden AB    Orderplanerare
The West Atlantic Group is one of the markets leading providers of dedicated airfreight service to European National Mail Organisations and airfreight capacity to Global Integrators and freight forwarders. In year 2020 West Atlantic Group merged with SwiftAir, Spain. The merged Group has a well-established geographic network and operate a customised aircraft fleet of 85+ aircraft, which includes the British Aerospace ATP, ATR-42/72, Bombardier CRJ 200 PF, ... Visa mer
The West Atlantic Group is one of the markets leading providers of dedicated airfreight service to European National Mail Organisations and airfreight capacity to Global Integrators and freight forwarders. In year 2020 West Atlantic Group merged with SwiftAir, Spain. The merged Group has a well-established geographic network and operate a customised aircraft fleet of 85+ aircraft, which includes the British Aerospace ATP, ATR-42/72, Bombardier CRJ 200 PF, Embraer 120F, Boeing 737-300 / 400/ 800 and Boeing 757. West Atlantic was founded in 1962 and it’s headquartered in office buildings at Malmö Airport, Sweden. Operation is performed all over Europe with a staff around 650+ employees. West Atlantic and SwiftAir aircrafts supported by the Central Logistics Team mainly functioning from Malmo/Sturup in Sweden and Madrid in Spain.

Ett fantastiskt tillfälle att få arbeta för ett av Europas ledande fraktflygbolag.

West Atlantic söker en Back Order Controller för att arbeta som en del av vårt logistikteam på Malmo Airport.

Om Jobbet

Du blir en del av ett team som ansvarar för att koordinera försörjningskedjan av reservdelar till våra flygplan inom West Atlantic-koncernen. Vilket innebär att säkerställa att logistiken fungerar enligt gängse regler och rutiner genom att tillse att leveranser sker till rätt plats i rätt tid, för att garantera kundnöjdhet.

Ansvarsområden 


• Spåra upp internt och förflytta, eller köpa in, reservdelar enligt plan för lager och defekter. 


• Säkerställa att alla komponenter är enligt korrekt specifikation och att arbetet utförs enligt gällande SOP. 


• Säkerställa att alla reservdelar levereras i rätt tid, till rätt destination; övervaka och granska kontinuerligt. 


• Lösa problem avseende avvikelse från lager, t.ex. sena leveranser, ej l levererade varor, leveranser till fel destination etc. Se till att snabb och effektiv kommunikation sker med alla inblandade avdelningar och intressenter. 


• Organisera kostnadseffektiva transporter för alla reservdelar baserat på prioritet. 


• Samarbeta med alla relevanta avdelningar för att säkerställa att lagernivåerna hålls på rätt nivå enligt företagets krav. 


• Underhålla och uppdatera våra IT-system för att säkerställa att korrekt lagerinformation finns tillgänglig hela tiden. 


• Känna till och upprätthålla aktuell kunskap om relevanta tullbestämmelser för att säkerställa efterlevnad kontinuerligt. 


• Assistera och vara behjälplig till förrådspersonalen vid behov.

Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom logistik, lager och inköp. Du har en utomordentlig förmåga att organisera och planera. Du är en fena på att lösa problem och du har en stor initiativförmåga. Arbetet innebär både att arbeta i grupp och ensam så du behöver vara bekväm i båda situationerna. Har du tidigare arbetat inom flygindustrin och har erfarenheter av att arbeta med farligt gods och lagersystem så är det en stor merit. 

Vi söker dig som har minst utbildning på gymnasienivå. För att fixa jobbet behöver du ha goda kunskaper i att kommunicera på Svenska och Engelska i både tal och skrift. Du behöver ha en god IT kompetens och vara en van användare av Microsoft 360. Då arbetsplatsen är på Malmö Airport så är det ett krav att du har körkort och tillgång till bil.

Om anställningen

Tillsvidareanställning på heltid, skiftgående 24/7. Tillträde enligt överenskommelse.

Övrigt

I denna rekrytering kommer en säkerhetsprövning genomföras. Om du har frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Supply Chain Manager Josip Lukic, [email protected]

Observera att vi inte tar emot CV via mail.

Vänligen ansök genom att klicka på “Apply” knappen nederst på sidan.
Ansökan skall innehålla CV och ett personligt brev. Intervjuer och urval sker löpande, rekryteringen kan därför stängas innan sista datum.

Sista datum för ansökan är 2022-11-04 Visa mindre

Order coordinator to Svedala

Ansök    Sep 14    Randstad AB    Orderplanerare
Job description As a consultant at Randstad, you are employed by us and work for one of our clients. You have the same benefits with Randstad as with any other employer with a collective agreement and benefits such as a wellness grant, occupational health care, insurances and discounts on gym memberships. In addition, you are offered a range of career opportunities. You get the chance to experience different company cultures and to gain experience from dif... Visa mer
Job description
As a consultant at Randstad, you are employed by us and work for one of our clients. You have the same benefits with Randstad as with any other employer with a collective agreement and benefits such as a wellness grant, occupational health care, insurances and discounts on gym memberships. In addition, you are offered a range of career opportunities. You get the chance to experience different company cultures and to gain experience from different industries, which helps you in developing your skills and building a well-rounded CV. The position can include many contacts and hence, it is important that you have a good ability to cooperate with others and good skills in communication. As a person, we see that you are driven and used to work independently. If you are looking for an employer that offers different assignments and new contacts, then you will enjoy being part of Randstad.

Responsibilities
In this role, you’re responsible for managing all order-related activities by coordinating delivery, logistics, trade compliance, technical and commercial verifications, confirmations and associated communication. You match the customers’ needs with globally available resources and you ensure the delivery of goods and relevant documentation. In collaboration with our production units and warehouses, you find the best possible solutions to ensure excellent customer service. Additionally, you build and maintain close cooperation with external partners and other key stakeholders in the organization.

On top of executing operational tasks, you provide input to improve the order management and planning processes and participate in overall development activities.

Qualifications
We’re looking for someone with a degree in Business Administration, Supply Chain Management, Logistics or another similar field, or with the same competence acquired through a working career. To be successful in this position, you have operational experience from logistics or supply chain management – such as order management, planning, warehouse management or shipping. We also value experience from working in an international environment with global customers and global distribution of warehouses and manufacturing. You’re a skilled user of Microsoft Office applications and ERP systems, and as we act in a global setting, you communicate fluently in Swedish and English, both verbally and in writing.

Your character is key to our success! You’re structured, analytical and enjoy interacting with people across departments, regions and cultures. As your daily work include operating in a diverse and complex business, you have an excellent ability to prioritize and organize your work according to arising challenges and in a sometimes fast-paced environment. Customer focus is of great importance to you, and you’re passionate in delivering top quality service by communicating, being flexible and understanding the customers point of view. Your engagement and your confident ways also enable you to gain commitment from our stakeholders.

Application
2022-09-30, welcome with your application at www.randstad.se.


For more information: Camilla Olsson, consultant manager, [email protected]

About the company
With more than 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry and offers staffing, consulting and recruitment solutions in all areas of expertise. We also offer interim management, executive search and outplacement services. We have a large network of clients and candidates, which means that we convey hundreds of jobs within different industries all over Sweden. Our ambition is to be the best employer in the market. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we help people and organizations to reach their true potential. We call it Human Forward. Visa mindre

Orderplanerare i Svedala

Ansök    Mar 10    Experis AB    Orderplanerare
Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som orderplanerare hos branschledande kund i Svedala. Här får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö med orderkoordinering och samordning av produktions och logistikflödet. Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag med start snarast och varar i 5 månader. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos vår uppdragsgivare. Att arbeta so... Visa mer
Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som orderplanerare hos branschledande kund i Svedala. Här får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö med orderkoordinering och samordning av produktions och logistikflödet. Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag med start snarast och varar i 5 månader. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos vår uppdragsgivare.



Att arbeta som orderplanerare?

I den här rollen kommer du framförallt att hantera Supply Chain planeringen och orderhanteringen i nära samarbete med kunder och produktionsanläggningarna. Du kommer ingå i Outbound & Planning teamet bestående av åtta personer och arbeta från kundens kontor i Svedala.

Mer detaljerat kommer du att

* Hantera och samordna all orderrelaterande flöden dvs leveranser, logistikflöde, verifikationer och bekräftelser.
* Säkerställer leverans och tillhörande dokumentation efter kundens behov
* I samarbete med produktionsenheterna och lager hitta de bästa möjliga lösningar för att säkerställa utmärkt kundservice
* Bygga upp och upprätta nära samarbetet med både externa och interna partners.





Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker det är spännande att ha ett varierat arbete i en internationell kontext. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor, är service minded samt arbetar på ett strukturerat sätt. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet inom Supply Chain såsom orderhantering, planering, logistik eller skeppning.

I övrigt söker vi dig som

* har en eftergymnasialutbildning inom relevant område såsom Supply Chain Management, Logistik, Business Administration eller motsvarande
* har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt så väl som skriftligt
* har mycket goda kunskaper inom Office-paketet och god systemvana
* är strukturerad, organiserad och självständig
* är nyfiken och flexibel
* är rak och tydlig i sin kommunikation



Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Oscarsson via e-post: [email protected]

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher. Visa mindre

Ledigt jobb som Outbound Planner i Svedala

Ansök    Okt 13    Experis AB    Orderplanerare
Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som Outbound Planner hos branschledande kund i Svedala. Här får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö med orderkoordinering och samordning av produktions och logistikflödet. Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag med start snarast och varar minst i 5 månader. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos vår uppdragsgivare. Att arbe... Visa mer
Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som Outbound Planner hos branschledande kund i Svedala. Här får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö med orderkoordinering och samordning av produktions och logistikflödet. Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag med start snarast och varar minst i 5 månader. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Att arbeta som Outbound Planner?

I den här rollen kommer du framförallt att hantera Supply Chain planeringen och orderhanteringen i nära samarbete med kunder och produktionsanläggningarna. Du kommer ingå i Outbound & Planning teamet bestående av åtta personer och arbeta från kundens kontor i Svedala.

Mer detaljerat kommer du att

* Hantera och samordna all orderrelaterande flöden dvs leveranser, logistikflöde, verifikationer och bekräftelser.
* Säkerställer leverans och tillhörande dokumentation efter kundens behov
* I samarbete med produktionsenheterna och lager hitta de bästa möjliga lösningar för att säkerställa utmärkt kundservice och leverans
* Bygga upp och upprätta nära samarbetet med både externa och interna partners.



Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker det är spännande att ha ett varierat arbete i en internationell kontext. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor, är service minded samt arbetar på ett strukturerat sätt. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet inom Supply Chain såsom orderhantering, planering, logistik eller skeppning.

I övrigt söker vi dig som

* har en eftergymnasialutbildning inom relevant område såsom Supply Chain Management, Logistik, Business Administration eller motsvarande
* har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt så väl som skriftligt
* har mycket goda kunskaper inom Office-paketet och god systemvana
* är strukturerad, organiserad och självständig
* är nyfiken och flexibel
* är rak och tydlig i sin kommunikation



Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Carl-Johan Andersson på telefonnummer: 040 6606301 eller via e-post: [email protected]

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher. Visa mindre

Outbound Planner - EMEA

Ansök    Jun 9    SANDVIK AB    Orderplanerare
Within Sandvik Rock Processing Solutions, we’re passionate about development and new technology – we drive important shifts and we’re advancing the world through our engineering. Always aiming to offer the best possible experience for our customers is a mission that takes commitment, but as an industry leader we settle for nothing less than excellence in everything we do. We’re now looking for an Outbound Planner for the EMEA region to join our team in Sv... Visa mer
Within Sandvik Rock Processing Solutions, we’re passionate about development and new technology – we drive important shifts and we’re advancing the world through our engineering. Always aiming to offer the best possible experience for our customers is a mission that takes commitment, but as an industry leader we settle for nothing less than excellence in everything we do.
We’re now looking for an Outbound Planner for the EMEA region to join our team in Svedala as part of the Stationary Crushing & Screening division. We’re globally accountable for managing the supply chain planning and order execution for aftermarket parts for stationary crushers and we work in close cooperation with our customers and factories to ensure efficiency. This is a great job if you wish to develop further and learn more about supply chain management, while enhancing your own strategic planning skills and building an interesting network spread across the globe.

Your mission - cooperating with stakeholders to generate efficient logistics planning
In this role, you’re responsible for managing all order-related activities within your dedicated area by coordinating deliveries, logistics, technical and commercial verifications, confirmations and associated communication – for aftermarket. You match our customers’ needs with globally available resources and you ensure the delivery of goods and relevant documentation. Collaborating with our production units and warehouses, you find the best possible solutions to ensure excellent customer service. Additionally, you build and maintain close cooperation with our external partners and other key stakeholders in our organization.
On top of executing operational tasks, we expect you to provide input to improve our order management and planning processes, as well as participating in overall development activities.

Your character - a structured and collaborative coordinator with a flexible mindset
We’re looking for someone with a degree in Business Administration, Supply Chain Management, Logistics or another similar field, or with the same competence acquired through a working career. To be successful in this position, you have operational experience from logistics or supply chain management – such as order management, planning, warehouse management or shipping. We also value experience from working in an international environment with global customers and global distribution of warehouses and manufacturing. You’re a skilled user of Microsoft Office applications and ERP systems, and as we act in a global setting, you communicate fluently in Swedish and English, both verbally and in writing.
Your character is key to our success! By combining structure and flexibility, you adapt to varying conditions, and you work well in a fast-paced environment without losing focus on quality and details. You’re analytical and enjoy interacting with people from various cultures. As your work includes operating in a diverse and complex business, you have an excellent ability to prioritize and organize your job. Customer focus is of great importance to you, and you’re passionate about delivering top quality service by communicating, being flexible and understanding the customer’s point of view. Your engagement and your confident ways also enable you to gain commitment from our stakeholders.
At Sandvik, we believe that diversity of experience, perspective and background leads to a better environment for our employees, our business and our customers. We’re looking forward to meeting you!

Application
As we have an ongoing selection process for this recruitment, we kindly ask you to send your application as soon as possible but no later than June 26. Read more about Sandvik and apply at home.sandvik/career, Job ID: R0042690. We kindly ask you to attach a cover letter to your application.

Contact information
For further information about this position, please contact:
Desirée Segerslätt, recruiting manager, +46 (0)26 260 964

Union contacts - Sweden
Mårten Lindberg, Unionen, +46 (0)40?409 240??
Riccardo?Repetto, Akademikerföreningen, +46 (0)40?409 394??
Michael?Wicktor-Ohlsson, Ledarna, +46 (0)40?409?025?
For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.

Recruitment Specialist
Therese Rutqvist
Sandvik Rock Processing Solutions is a business area within the Sandvik Group and a?leading supplier of equipment, tools, parts, service and solutions for processing rock and minerals in the mining and construction industries. Application areas include crushing and screening, breaking and demolition. In 2021, sales were approximately 7.6?billion SEK with about 2,100 employees. Visa mindre

Ledigt jobb som Outbound Planner i Svedala

Ansök    Sep 23    Experis AB    Orderplanerare
Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som Outbound Planner hos branschledande kund i Svedala. Här får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö med orderkoordinering och samordning av produktions och logistikflödet. Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag med start snarast och varar minst i 5 månader. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos vår uppdragsgivare. Att arbe... Visa mer
Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som Outbound Planner hos branschledande kund i Svedala. Här får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö med orderkoordinering och samordning av produktions och logistikflödet. Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag med start snarast och varar minst i 5 månader. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Att arbeta som Outbound Planner?

I den här rollen kommer du framförallt att hantera Supply Chain planeringen och orderhanteringen i nära samarbete med kunder och produktionsanläggningarna. Du kommer ingå i Outbound & Planning teamet bestående av åtta personer och arbeta från kundens kontor i Svedala.

Mer detaljerat kommer du att

* Hantera och samordna all orderrelaterande flöden dvs leveranser, logistikflöde, verifikationer och bekräftelser.
* Säkerställer leverans och tillhörande dokumentation efter kundens behov
* I samarbete med produktionsenheterna och lager hitta de bästa möjliga lösningar för att säkerställa utmärkt kundservice och leverans
* Bygga upp och upprätta nära samarbetet med både externa och interna partners.



Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker det är spännande att ha ett varierat arbete i en internationell kontext. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor, är service minded samt arbetar på ett strukturerat sätt. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet inom Supply Chain såsom orderhantering, planering, logistik eller skeppning.

I övrigt söker vi dig som

* har en eftergymnasialutbildning inom relevant område såsom Supply Chain Management, Logistik, Business Administration eller motsvarande
* har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt så väl som skriftligt
* har mycket goda kunskaper inom Office-paketet och god systemvana
* är strukturerad, organiserad och självständig
* är nyfiken och flexibel
* är rak och tydlig i sin kommunikation



Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Carl-Johan Andersson på telefonnummer: 040 6606301 eller via e-post: [email protected]

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher. Visa mindre