Lediga jobb som Upphandlare i Svedala

Se lediga jobb som Upphandlare i Svedala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Svedala som finns hos arbetsgivaren.

Upphandlingsstrateg

Ansök    Aug 23    Svedala kommun    Upphandlare
Svedala kommun växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där ett hållbart arbetsliv, ett gott bemötande och medborgarfokus guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa. Tillsammans bygger vi en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Vi på kanslienheten söker nu en upphandlingsstrateg med ett kommunövergripande uppdrag.  Uppdrag... Visa mer
Svedala kommun växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där ett hållbart arbetsliv, ett gott bemötande och medborgarfokus guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa. Tillsammans bygger vi en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Vi på kanslienheten söker nu en upphandlingsstrateg med ett kommunövergripande uppdrag. 

Uppdrag
Kanslienheten tillhör kommunledningskontoret som har en viktig roll i att möjliggöra för kärnverksamheterna att ge god service till kommunens 23 500 medborgare samtidigt som verksamheterna ska bedrivas så kostnadseffektivt som möjligt. Hos oss möts du av en arbetsplats med hög professionalitet, stark gemenskap och en hel del humor.   
   
Som upphandlingsstrateg utgör du kommunens spetskompetens inom upphandlingsområdet och fungerar som en sammanhållande resurs för kommunkoncernen som helhet i den långsiktiga styrningen av upphandlingsverksamheten. Du leder det övergripande strategiska arbetet och tar fram kommunövergripande styrdokument i syfte att tillgodose kommunens behov med rätt kvalitet, till rätt kostnad och enligt gällande bestämmelser. Du har även en viktig roll i att skapa och underhålla goda relationer med interna beställare, kommunens bolag och andra nyckelpersoner samt med leverantörer och andra externa upphandlingsaktörer. Du kommer att arbeta i nära samarbete med kommunens e-handelssamordnare.   

Dina arbetsuppgifter består bland annat av att:   


• Bistå med kompetens under förstudier och marknadsanalyser. 
• Upprätta upphandlingsdokument med efterföljande annonsering, utvärdering, tilldelning och avtalsskrivning. 
• Genomföra avrop och komplexa direktupphandlingar.  
• Hålla i formella och informella utbildningar kopplade till LOU och inköp.  
• Utveckla kommunövergripande styrdokument och strategier inom upphandlingsområdet.  
• Aktivt arbeta med inköpsbeteende i syfte att öka beställarkompetens och avtalstrohet.  
• Delta i mellankommunala samarbetsnätverk inom upphandlingsområdet.  
• Vara systemförvaltare för kommunens upphandlingsverktyg (e-avrop).  
• Leda kommunkoncernens upphandlingsråd.  

Kompetens och erfarenhet 
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling, inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning vi bedömer likvärdig. Du ska ha mycket god kunskap om LOU och dess praktiska tillämpning samt god kännedom om andra relevanta lagar och regler inom offentlig verksamhet, såsom offentlighets- och sekretesslagen. Erfarenhet av kvalificerad upphandling inom offentlig sektor är ett krav. Eftersom rollen innefattar att ta fram många formella underlag, krävs det att du har god förmåga att uttrycka sig på svenska, både i tal och skrift.? 

Egenskaper 
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som kompletterar vår organisation. Du har en hög kommunikativ förmåga och är lyhörd för verksamheternas behov, samtidigt som du pedagogiskt kan förklara rutiner och tillvägagångssätt i upphandlingsförfarandet. Du har lätt för att skapa goda samarbeten och delar gärna med dig av dina erfarenheter och kunskaper. Du tar egna initiativ inom ditt område och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter genom att vara drivande och självgående. Du har ett analytiskt förhållningssätt och söker utmaningar för att utveckla dig själv och dina kunskaper inom upphandlingsområdet. Eftersom du kommer att arbeta såväl strategiskt som operativt är det viktigt att du trivs i en sådan roll och uppskattar bredden och självständigheten i arbetet. Du agerar alltid med kommunens och kommunmedborgarnas bästa i åtanke. 

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.? 

Lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Övrigt
Vi tillämpar löpande urval.? 

Hos oss har du tillgång till förmåner enligt vårt kollektivavtal Allmänna bestämmelser, till exempel förmånlig pension och försäkring, extra semesterdagar och föräldrapenningtillägg. Dessutom har du som medarbetare i Svedala kommun tillgång till 2000 kronor i friskvårdsersättning, rabatter hos lokala friskvårdsaktörer, förmånscykel, semesterväxling och löneväxling till pension, pensionsvägledning. Vi tillämpar flextid och distansarbete vilket innebär att du med hänsyn till verksamhetens behov kan växla mellan att arbeta på kontoret, i verksamheterna eller hemifrån. Förmåner som erbjuds kan du läsa om här: www.svedala.se/formaner? 

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Upphandlare till Svedalahem och Svedab

Ansök    Aug 15    Experis AB    Upphandlare
Svedalahem och Svedab är två fastighetsbolag som ägs av Svedala kommun. Svedala kommun har som vision "I vår attraktiva kommun finns möjligheter för hela livet". Svedalahem är ett bostadsbolag med ca 1 100 lägenheter som skall erbjuda hyresgästerna "Attraktiva bostäder, med möjligheter för hela livet." Svedab äger kommunens verksamhetslokaler, som skolor, förskolor och kontor, totalt ca 90 000 kvm. Svedabs vision är "Svedab ska vara en aktiv, lyhörd och hå... Visa mer
Svedalahem och Svedab är två fastighetsbolag som ägs av Svedala kommun. Svedala kommun har som vision "I vår attraktiva kommun finns möjligheter för hela livet". Svedalahem är ett bostadsbolag med ca 1 100 lägenheter som skall erbjuda hyresgästerna "Attraktiva bostäder, med möjligheter för hela livet." Svedab äger kommunens verksamhetslokaler, som skolor, förskolor och kontor, totalt ca 90 000 kvm. Svedabs vision är "Svedab ska vara en aktiv, lyhörd och hållbar hörnsten i Svedalas utveckling." Bolagen delar kontor i Svedala och har tillsammans ett trettiotal anställda.

Läs gärna mer: Svedalahem www.svedalahem.se, Svedab www.svedalafastighet.se





Är du en flexibel upphandlare som vill bidra till god kvalitet, miljö och effektivitet? Är du trygg i att självständigt leda och genomföra offentliga upphandlingar? Vi erbjuder dig en roll med möjligheter att påverka och effektivisera processer.

Din roll

I den viktiga rollen som upphandlare hos oss kommer du främst att aktivt arbeta med att bygga upp och fortsätta utveckla funktionen kring upphandling och inköp.

Tillsammans med både interna och externa samarbetspartners kommer du att ansvara för att företaget har en effektiv, korrekt och tydlig process kring hantering av upphandlingar och avtal. Tjänsten är placerad i Svedala och du kommer att rapportera till företagets Ekonomi- och Administrationschef.

Rollen innefattar:

- Strategiskt driva utvecklingen av upphandlings och inköpsfrågor

- Operativt genomföra upphandlingar

- Följa upp och administrera befintliga avtal i organisationen

- Stödja verksamheten i upphandlingsfrågor

- Bevaka nyheter och interagera i nätverk för kontinuerlig utveckling och förbättring

- Ansvara för avtalsdatabas

- Skapa och upprätthålla ett effektivt avtalsflöde



Din bakgrund

Vi uppskattar att du är serviceinriktad och kan skapa förtroende och goda relationer genom ett konsultativt arbetssätt. Du kommer att ha mycket kontakter i och utanför verksamheten så din goda kommunikativa och sociala förmåga kommer här väl till pass. Du gillar att bidra till teamet och har en nyfiket ifrågasättande inställning samtidigt som du trivs med att självständigt driva projekt och olika frågor.

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom upphandling/inköp, eller annan för tjänsten relevant utbildning. För att lyckas i tjänsten bör du ha några års arbetslivserfarenhet av att självständigt leda och genomföra offentliga upphandlingar enligt LOU. Det är meriterande om du har någon erfarenhet inom bygg och fastighet. Du är van vid och trivs med att arbeta processorienterat samt med struktur och ordning driva ett affärsmässigt upphandlingsarbete.

Som person är du positiv och prestigelös och har vilja att driva både din egen och bolagens utveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i rekryteringen då det är viktigt för oss att du blir en engagerad del i vårt team.



Erbjudande

Svedalahem/Svedab erbjuder en familjär och lösningsorienterad kultur och atmosfär där det är nära till varandra och man ställer upp och hjälps åt. Bolaget arbetar aktivt med förändrings- och utvecklingsarbete i en miljö där initiativ uppmuntras och det är nära till beslut.

Vi har heltid som norm men kan för rollen som Upphandlare även erbjuda en deltidstjänst om det skulle passa dig.



Kontakt och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Svedalahem/Svedab med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev via annonsen på Jeffersonwells.se. Ansök så snart som möjligt då urval sker löpande. Sista ansökan är 25 september.

Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf, [email protected].

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Upphandlingsansvarig till Svedalahem och Svedab i Svedala

Ansök    Sep 14    Sjr In Scandinavia AB    Upphandlare
Svedalahem och Svedab är två fastighetsbolag som ägs av Svedala kommun. Svedala kommun har som vision ”I vår attraktiva kommun finns möjligheter för hela livet”. Svedalahem är ett bostadsbolag med ca 1 100 lägenheter som skall erbjuda hyresgästerna ”Attraktiva bostäder, med möjligheter för hela livet.” Svedab äger kommunens verksamhetslokaler, som skolor, förskolor och kontor, totalt ca 90 000 kvm. Svedabs vision är ”Svedab ska vara en aktiv, lyhörd och hå... Visa mer
Svedalahem och Svedab är två fastighetsbolag som ägs av Svedala kommun. Svedala kommun har som vision ”I vår attraktiva kommun finns möjligheter för hela livet”. Svedalahem är ett bostadsbolag med ca 1 100 lägenheter som skall erbjuda hyresgästerna ”Attraktiva bostäder, med möjligheter för hela livet.” Svedab äger kommunens verksamhetslokaler, som skolor, förskolor och kontor, totalt ca 90 000 kvm. Svedabs vision är ”Svedab ska vara en aktiv, lyhörd och hållbar hörnsten i Svedalas utveckling.” Bolagen delar kontor i Svedala och har tillsammans ett trettiotal anställda.

Din roll
Svedalahem/Svedab erbjuder nu en tjänst som upphandlingsansvarig. I denna viktiga roll för företaget kommer du att arbeta aktivt med att bygga upp och fortsätta utveckla funktionen kring upphandling och inköp. Tillsammans med både interna och externa samarbetspartners kommer du att ansvara för att företaget har en effektiv, korrekt och tydlig process kring hantering av upphandlingar och avtal. Tjänsten är placerad i Svedala och du kommer att rapportera till företagets ekonomichef.

Svedalahem/Svedab erbjuder en familjär och lösningsorienterad kultur och atmosfär där det är nära till varandra och man ställer upp och hjälps åt. Bolaget arbetar aktivt med förändrings- och utvecklingsarbete i en miljö där initiativ uppmuntras och det är nära till beslut.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Strategiskt driva utvecklingen av upphandlings och inköpsfrågor
- Operativt genomföra upphandlingar
- Följa upp och administrera befintliga avtal i organisationen
- Stödja verksamheten i upphandlingsfrågor
- Bevaka nyheter och interagera i nätverk för kontinuerlig utveckling och förbättring
- Ansvara för avtalsdatabas
- Skapa och upprätthålla ett effektivt avtalsflöde


Din bakgrund
Vi söker dig med en högskole-, yrkesutbildning eller motsvarande inom exempelvis ekonomi, juridik eller fastighet och med ca fem års erfarenhet som upphandlare eller inköpare. Du kan komma från offentlig eller privat verksamhet och det är meriterande om du har någon erfarenhet inom bygg och fastighet. Du är van vid och trivs med att arbeta processorienterat samt med struktur och ordning driva ett affärsmässigt upphandlingsarbete.

Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. Du kommer att ha mycket kontakter i och utanför verksamheten så din goda kommunikation och sociala förmåga kommer här väl till pass. Du har lätt för att skapa förtroende hos andra och självständigt driva projekt och frågor. Vidare är du strukturerad med en god analytisk förmåga och kan se både detaljer och helhet. Som person är du positiv och prestigelös och har ett genuint intresse för service och vilja att driva både din egen och bolagens utveckling!

Ansökan
I denna rekrytering har Svedalahem/Svedab valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-10-03. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, dvs. uppgifter om hälsa och sexualliv, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter, facktillhörighet eller etniskt ursprung.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Upphandlingsansvarig Visa mindre

Interim upphandlare till Svedalahem och Svedab

Ansök    Mar 28    Bemannia Kontor AB    Upphandlare
Svedalahem är ett allmännyttigt kommunalt bostadsbolag med 15 anställda och en omsättning kring 100 mkr. Svedab är Svedala kommuns fastighetsbolag som äger och förvaltar Svedala kommuns verksamhetslokaler som förskolor, skolor och kontor. Svedab har ett femtontal anställda och omsätter ca 100 mkr. Bolagen har kontor i Svedala, södra Skåne. Om uppdraget och dina arbetsuppgifter I din roll som upphandlare ska du bidra med kunskap och stöd till varje chef... Visa mer
Svedalahem är ett allmännyttigt kommunalt bostadsbolag med 15 anställda och en omsättning kring 100 mkr.

Svedab är Svedala kommuns fastighetsbolag som äger och förvaltar Svedala kommuns verksamhetslokaler som förskolor, skolor och kontor. Svedab har ett femtontal anställda och omsätter ca 100 mkr.

Bolagen har kontor i Svedala, södra Skåne.

Om uppdraget och dina arbetsuppgifter

I din roll som upphandlare ska du bidra med kunskap och stöd till varje chef för att optimera upphandlingsprocesser, rutiner och dokumentation, vilket är viktigt för verksamhetens effektivisering. Svedalahem och Svedab är båda i behov att optimera upphandlings-relaterade processer och effektivt administrera redan befintliga processer.

Upphandlaren skall kunna arbeta både strategiskt och operativt, t ex med administration och arkivering.

Båda bolagen lyder under LOU. Båda bolagen är medlemmar i HBV och Adda.

Upphandlingarna avser inte byggentreprenader, men kan omfatta skötselentreprenader, avrop hos Adda och HBV, direktupphandlingar mm.

Dina kvalifikationer

Krav

- Eftergymnasial utbildning inom upphandling, med avlagd examen.
- Några års erfarenhet av LOU-upphandlingar.
- Några års erfarenhet av avrop från Adda och HBV
- Kunskap om Tendsign

Meriterande

- erfarenhet av upphandlingar inom skötselentreprenader inom fastighetsbranschen.
- erfarenhet av upphandlingar av projektörer för bygg.

Du som är egenföretagare är också välkommen att söka.

Omfattning: 16 tim/veckan med enstaka toppar och där distansarbete är möjligt.

Tidsperioden: start så snart som möjligt och ca 6 månader framåt med möjlighet till förlängning.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771 84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre